پیست اختصاصی صحرانوردی کشور در همدان احداث می‌شود


پیست اختصاصی صحرانوردی کشور در همدان احداث می‌شود

همدان- ایرنا- دبیر هیات دو ومیدانی همدان گفت: نخستین پیست اختصاصی و مجهز کشور تا پایان امسال در همدان احداث و بهره‌برداری می‌شود.

مسعود بنوان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار مطالعاتی احداث این پیست در مجموعه ورزشی شهید مفتح همدان انجام شده و به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این پیست اختصاصی در زمین خاکی و به مسافت ۲ کیلومتر احداث می‌شود که با طراحی نقشه پیست، دور ورزشگاه ایجاد خواهد شد.

بنوان خاطرنشان کرد: پیست اختصاصی دوصحرانوردی با عنوان شهدای همدان نامگذاری شده و قرار است پس از احداث، پانزدهم اسفندماه امسال همزمان با گرامیداشت روز درختکاری، به یاد هر شهید یک درخت در مسیر پیست کاشته شود.

دبیر هیات دو ومیدانی همدان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از دستگاه های ورزش استان های کشور چنین پیستی را احداث نکرده اند و همدان برای نخستین بار این اقدام را عملی می‌کند.

وی با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان همدان در حمایت از ایجاد این پیست گفت: در کنار پیست صحرانوردی، پیست استاندارد دو ومیدانی را در ورزشگاه شهید مفتح داریم که از لحاظ فدراسیون جهانی یکی از بهترین شرایط را برای برگزاری مسابقات ایجاد کرده است.

بنوان یادآور شد: درصدد هستیم تا تجهیزات لازم رشته دو ومیدانی را در این مجموعه افزایش دهیم تا به کمپ دو ومیدانی تبدیل شود.

همدان با هفت هزار دونده یکی از اصلی ترین استان ها در پرروش استعدادهای دو ومیدانی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟