مناطق سیل‌زده لرستان همچنان نیازمند کمک‌های مردم هستند


مناطق سیل‌زده لرستان همچنان نیازمند کمک‌های مردم هستند

قم – ایرنا - مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر، با اشاره به آغاز فصل سرما در مناطق درگیر سیل فروردین‌ماه امسال گفت: مردم مناطق سیل‌زده لرستان همچنان نیازمند کمک مردم هستند که تامین وسایل گرمایشی از جمله اولویت‌های این مناطق است.

محمد خامه یار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار هشت ماهه قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پل‌دختر در مناطق سیل‌زده لرستان افزود: در روزهای اخیر نخستین محموله وسایل گرمایشی این قرارگاه باارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل‌زده پل دختر اعزام و میان خانواده‌های آسیب‌دیده توزیع شد.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش گروه‌های جهادی در منطقه احداث تمام خانه‌های آسیب‌دیده تا پیش از فصل سرما در مناطق سیل‌زده محقق نشده به همین دلیل برای کمک به خانواده‌هایی که خانه خود را از دست داده‌اند، قرارگاه مردمی قم تامین ۵۰ کانکس را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پل‌دختر، اظهار داشت: تا کنون ۲۲ کانکس در روستاهای تحت پوشش این قرارگاه در پل دختر نصب شده است و در تلاش هستیم تا مابقی تعهد این قرارگاه به مردم منطقه نیز با کمک خیران تامین شود.

خامه یار، وسایل گرمایشی را از جمله اولویت‌های این مناطق دانست و گفت: به دلیل اینکه بسیاری از مناطق روستایی آسیب‌دیده از سیل فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تامین وسایل گرمایشی برقی به عنوان اولویت قرارگاه مردمی قم در پل دختر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مساجد سطح استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردم نوع‌دوست قم،‌ برای کمک به مناطق سیل‌زده توجیه و هماهنگی لازم در این زمینه انجام شده‌است.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پل‌دختر، تاکید کرد: اقدام‌های مهم و بزرگی توسط گروه‌های مردمی و جهادی در مناطق سیل‌زده از ابتدای وقوع سیل در فروردین‌ماه امسال تا کنون انجام شده است ولی مردم این مناطق همچنان نیازمند ادامه کمک‌های مردمی هستند.

خامه یار، حفظ عزتمندی مردم را از جمله اولویت‌های این قرارگاه در ارائه خدمت به آسیب دیدگان سیل دانست و تاکید کرد: اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دائمی برای سیل‌زدگان در اولویت برنامه‌های کمک‌رسانی قرار دارد.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پل‌دختر، گفت: این قرارگاه از ابتدای سیل فروردین‌ماه امسال تاکنون در مناطق سیل‌زده مشغول ارائه خدمت هست و تاکنون در ساخت ۱۵۰ خانه آسیب‌دیده پلدختر مشارکت داشته است.

وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در استان‌های مختلف کشور شد. کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده و اعزام گروه‌های جهادی از سراسر کشور به این مناطق از همان روزهای ابتدایی آغاز و با فروکش کردن سیل، روند تعمیر و بازسازی خسارت‌های سیل به خانه‌ها و زیرساخت‌های شهری و روستایی شدت گرفت.

با گذشت بیش از هشت ماه از سیل فروردین‌ماه امسال،‌ همچنان گروه‌های مختلف جهادی در مناطق سیل‌زده مشغول ارائه خدمت و همچنین‌ تعمیر،‌بازسازی و احداث خانه در مناطق سیل‌زده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر