روسیه از تاسیس کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند


روسیه از تاسیس کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

مسکو – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: فلسطین در سیاست خارجی روسیه جایگاه خاصی دارد و به مسائل آن توجه فراوان می‌شود و باور دارم با تلاش‌های جمعی می‌توانیم زمان تاسیس کشور مستقل فلسطین را نزدیک کنیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه در مراسمی برای همبستگی با ملت فلسطین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۱۷ بار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است.
وی افزود: ما از تلاشها برای احیای وحدت و یکپارچگی فلسطین با محور سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برگزاری انتخابات در تمام سرزمین‌های فلسطین حمایت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد که سال گذشته چهل و پنجمین سالگرد موافقت شوروی سابق با تاسیس نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در مسکو برگزار شد و در نوامبر سال ۱۹۷۴ یاسر عرفات رهبر فلسطین به مسکو سفر و پایه و اساس روابط دیپلماتیک دوجانبه با فلسطین ایجاد شد.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در شرایط کنونی یکی از اولویت‌های همکاریهای روسیه و فلسطین توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی است.
وی با بیان اینکه حجم مبادلات بازرگانی روسیه و فلسطین در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۶۶ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: هدف ما افزایش همکاریها و استفاده از ظرفیت های موجود برای رسیدن به این هدف است.
ورشینین با تاکید بر اهمیت افزایش همکاریهای انسانی و فرهنگی بین روسیه و فلسطین گفت: هزاران فلسطینی در دانشگاه‌های شوروی و سپس روسیه به تحصیل پرداختند و در سال ۲۰۱۸ شمار دانشجویان فلسطینی در موسسات آموزش عالی روسیه به بیش از ۶۰۰ نفر رسید که ۲۷۱ نفر رایگان تحصیل می‌کنند.
‌معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما باور داریم که با تلاش‌های مشترک و جمعی می‌توانیم زمانی را که فلسطینی‌ها به استقلال برسند و حکومت در حال شکوفای خود را تاسیس می‌کنند نزدیک کنیم که ایجاد آن جزء مهمی از سیستم پایدار صلح و امنیت در منطقه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا