جزئیات برگزاری جشنواره کتاب رشد


دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد گفت: 859 عنوان کتاب به مرحله داوری نهایی رسید.

جزئیات برگزاری جشنواره کتاب رشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فیاضی، دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد در نشست خبری به این مناسبت که صبح امروز در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴ هزار و ۲۶۴ کتاب از بیش از ۴۰۰ ناشر دریافت شده است. از این میان ۲ هزار و ۲۶۳ عنوان در ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری است و ۸۵۹ عنوان کتاب هم به مرحله داوری نهایی رسید.

او ادامه داد: ۲۷ گروه و در مجموع ۸۱ داور تخصصی و ۳ داور متخصص گرافیک برای داوری در نظر گرفته شدند و ۱۲۰ عنوان کتاب توسط روزه‌های داوری ارزیابی شدند.
دبیر هفدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اینکه ۱۵ عنوان کتاب در این جشنواره برگزیده می‌‌شوند، گفت: ۳۹ عنوان کتاب هم تقدیر خواهند شد.

فیاضی اظهار کرد: امسال برای اولین بار و با حضور بیش از ۴۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی و متوسطه اول از میان کتاب‌های داستان و رمان کودک و نوجوان، کتاب برگزیده از نگاه مخاطبان انتخاب در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه دوره آموزشی نسبتا طولانی محتاج محتواست، گفت: سازمان پژوهش هم مامور تامین محتوا شناسایی شده است که در قالب‌های متنوع تدارک داده می شود چون مخاطبان سلایق مختلفی دارند و هر قالب کار کرد خودش را دارد، بنابراین موارد متنوعی را در نظر گرفتیم.

شناسایی کتاب‌های درسی و غیر درسی در جشنواره کتاب رشد

دبیر هفدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اینکه این جشنواره برای شناسایی کتاب‌های درسی و غیر درسی مناسبی است، بیان کرد: حوزه‌های کتاب‌ها در موارد متنوعی است و ۲۷ گروه علمی داریم که کتاب‌ها را طبقه‌بندی کردیم.

او با اشاره به اینکه این تنوع به دلیل همان تنوع حوزه های یادگیری است، تصریح کرد: ناشران کتاب ها را به سامانه این طرح وارد می‌کنند و در فرایند ارزیابی قرار می‌گیرند؛ این طرح از سال ۷۸ تاکنون کلید خورده است.

فیاضی با اشاره به اینکه در سال‌های اول ۱۱۰ ناشر در جشنواره شرکت می کردند، گفت: اکنون تعداد ناشران به هزار و ۱۳۰ رسیده است.

دبیر هفدهمین جشنواره کتاب رشد با تشریح طبقه بندی کتاب ها به چهار درجه یادآوری کرد: جشنواره برای کتاب‌های درجه یک و دو است و به این ترتیب در واقع یک داوری اولیه داریم که در طول سال اتفاق می‌افتد و داوری بعدی برای جشنواره است که از کتاب های درجه یک و دو اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: استانداردهای در نظر گرفته شده برای برنامه درسی ملی مبتنی بر مهم ترین برنانه وزارتخانه یعنی برنامه درسی ملی است.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید