معاون وزیر: آموزش‌وپرورش به تنهایی از عهده مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر نمی‌آید


معاون وزیر: آموزش‌وپرورش به تنهایی از عهده مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر نمی‌آید

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش به تنهایی از عهده مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر نمی‌آید.

علیرضا کاظمی امروز (۱۲ آذر ) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به نقش مهم و زیربنایی آموزش و پرورش در کاهش بروز آسیبهای اجتماعی در سطح جامعه، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بر نمی‌آید و دیگر نهادها و ارگانها هم باید به کمک بیایند.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با همکاری 13 دستگاه دیگر در آموزش و پرورش، گفت: اگرچه آموزش و پرورش به تنهایی متولی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست، اما به دلیل اینکه دانش‌آموزان را در اختیار دارد، نقش محوری در اجرای این طرح دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح نماد در 6578 مدرسه از مجموع 110 هزار مدرسه کشور، گفت: این تعداد در مقایسه با آمار کل مدارس کشور عدد کمی است و با این شیوه 30 سال طول می کشد که اجرای طرح نماد در تمامی مدارس در برنامه قرار گیرد.

وی در ادامه تمرکز طرح نماد را بر درمان در حوزه آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگرچه طرح نماد رویکرد توانمندسازی هم دارد، اما تمرکز آن بر درمان در حوزه آسیب های اجتماعی است، حال آنکه برای کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه است.

وی سپس با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه، گفت: هرچه جامعه بیشتر از سلامت روان برخوردار باشد، آمار آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد و هرچقدر هم آمار آسیب های اجتماعی کم شود، سطح سلامت روان جامعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر در آموزش و پرورش روی هر دو موضوع سلامت روان و سلامت اجتماعی دانش آموزان کار می‌شود، ادامه داد: در پژوهشی که در جامعه آماری سه میلیون نفری از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در سطح کشور انجام شد مشخص شده 30 درصد دانش آموزان به توانمندسازی در حوزه سلامت روان نیاز دارند و 20 درصد هم در معرض خطر هستند، ضمن اینکه همین پژوهش‌ها نشان می‌دهد یک درصد دانش‌آموزان آسیب دیده و نیاز به درمان دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سپس با اشاره به ابتکار استان کرمانشاه در اجرای طرح یاری‌گران زندگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: این طرح تمرکزش بر پیشگیری است و با توجه به ضعف های طرح نماد در حوزه توانمندسازی، خواهد توانست در کنار طرح نماد در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی درپایان با اشاره به اهمیت انس گرفتن با قران کریم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم که در حال حاضر در مدارس اجرایی می شود نقش مهمی در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت، زیرا آشنایی با قرآن کریم می تواند انسانها را از انحراف دور کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس