:: مرادوردی- انحلال پارلمان آذربایجان


:: مرادوردی- انحلال پارلمان آذربایجان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ، نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان در جلسۀ علنی خود لایحۀ مربوط به انحلال...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان در جلسۀ علنی خود لایحۀ مربوط به انحلال مجلس فعلی و برگزاری انتخابات زودهنگام را با اکثریت آرا تصویب کردند.

نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان به دنبال درخواست شورای سیاسی حزب "آذربایجان نوین"(حزب حاکم) جمهوری آذربایجان مبنی بر انحلال پارلمان فعلی این کشورو برگزاری انتخابات زودهنگام با هدف حمایت از اصلاحات در حال انجام رئیس جمهوری در جلسه علنی مجلس ملی در یازدهم آذرماه ،لایحه مربوط به انحلال مجلس فعلی و برگزاری انتخابات زود هنگام مجلس رابررسی کردند واین لایحه با موافقت 99 نماینده ازمجموع 102 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
این اقدام نمایندگان مجلس ملی به دنبال برخی اصلاحات این کشور در بخش های مختلف و برکناری و تغییربرخی مقامات و شخصیت های کاخ ریاست جمهوری همچون نخست وزیر و معاونان وی ، رئیس دفتر وبرخی دستیاران ریاست جمهوری ، چند تن ازفرمانداران و ادغام دو وزارتخانه و چندین کمیته دولتی در یک ماه اخیر دراین کشور از سوی رییس جمهوری صورت گرفت ،.
مجلس ملی فعلی جمهوری آذربایجان پنجمین مجلس این کشور محسوب می شود که قرار بود با برگزاری انتخابات در نوامبر سال 2020 میلادی به کار خود پایان دهد که با این تصمیم مجلس اکنون منحل می شود د تا مجلسی با ترکیب جدید و جوان با انتخابات زودهنگام تشکیل شود .
این تصمیم مجلس ملی جمهوری آذربایجان برای تایید درقالب درخواست به رئیس جمهوری این کشور ارائه می شود وطبق قانون اساسی با تایید وی زمان انتخابات زودهنگام مجلس از سوی وی مشخص و ابلاغ می شود .
رئیس جمهوری آذربایجان هم به دنبال تصویب انحلال مجلس ازسوی نمایندگان فوری از دادگاه قانون اساسی این کشور خواست تا مطابقت این تصمیم نمایندگان با قانون اساسی این کشور را بررسی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد