کرمانشاه 38 هزار معلول دارد/ هیچ خانوار دارای 2 معلول و بالاتر در استان بی خانه نمی‌ماند


کرمانشاه 38 هزار معلول دارد/ هیچ خانوار دارای 2 معلول و بالاتر در استان بی خانه نمی‌ماند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 38 هزار و 993 معلول در سطح استان خبر داد.

دکتر فاطمه رضوان مدنی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که امروز(12 آذر) در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به خدمات رسانی بهزیستی به 153 هزار و 826 مددجو در سطح استان، گفت: از این تعداد 38 هزار و 993 نفر معلول هستند که شامل داراهای معلولیت های مختلف بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی و حرکتی می‌باشند.

وی با اشاره به وجود 35 هزار مددجوی معیشت بگیر بهزیستی در سطح استان گفت: خوشبختانه امسال مستمری و نیز کمک معیشت مددجویان بهزیستی افزایش پیدا کرد.

رضوان مدنی خاطرنشان کرد: در یک مورد تنها در هفته گذشته حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی 2.5 برابر افزایش پیدا کرد و از 220 هزار تومان به 554 هزار تومان رسید که این مبلغ به حساب 622 نفر از معلولان ضایعه نخاعی استان واریز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: همچنین برای افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و در دهک های اول تا سوم درآمدی قرار دارند نیز مقرر شده هر سه ماه یکبار مبلغ 360 تا 480 هزار تومان به تناسب تعداد جمعیت خانوار واریز شود.

وی افزود: در بحث حمایت از معلولین نیز مقرر شده شهریه دانشجویان معلول دانشگاه آزاد تا مقطع کارشناسی ارشد بطور کامل پرداخت شده و برای مقطع دکتری نیز به ازای هرترم مبلغ چهار میلیون تومان واریز شود.

وی افزود: همچنین برای دانشجویان معلول دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی نیز 60 درصد شهریه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

رضوان مدنی تصریح کرد: جهت حمایت از اشتغال مددجویان معلول نیز کارفرمایانی که افراد معلول و مددجوی بهزیستی را بکار گیری کنند تا پنج سال از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند و مقرر شده بهزیستی از این پس حق بیمه مددجویان شاغل خود را مستقیما به حساب تامین اجتماعی واریز کند تا از این طریق هم خیال کارفرما و هم خیال مددجو راحت شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، معلولان سهم سه درصدی در استخدام دستگاه‌های دولتی دارند، گفت: بر اساس این قانون معلولان در آزمون دستگاه‌های ادارای تنها میان خود برای کسب سه درصد سهمیه استخدام رقابت خواهند داشت.

وی یادآور شد: حتی اگر در آزمون استخدامی، هیچ یک از معلولین مدرک تحصیلی مرتبط نداشته باشند سهمیه آنها از بین نرفته، بلکه بصورت تجمیعی به آزمون های بعدی منتقل می‌شود و در نهایت با تجمیع بالای سهمیه‌ها، یک آزمون استخدامی جداگانه میان معلولان سراسر کشور برای استخدام در دستگاه دولتی مربوطه برگزار می‌شود.

رضوان مدنی با بیان اینکه تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی استان در سال گذشته 1500 نفر بوده، گفت: در همان سال خوشبختانه 1590 شغل برای مددجویان ایجاد شد و تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان نیز 2200 نفر است که خوشبختانه تاکنون 1622 شغل ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت حمایت از خانوارهای دارای معلول نیز این خانواده ها تا 50 درصد از مالیات معاف هستند.

رضوان مدنی در بحث تلاش برای تامین مسکن مددجویان معلول نیز گفت: در حال حاضر ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر در حال انجام است و عملا پرونده مسکن این خانوارها بسته شده است.

رضوان مدنی در پایان با اشاره به مشکلات بسیار جامعه معلولان، گفت: قطعا با این اقدامات تنها بخش کوچکی از مشکلات این قشر از مددجویان مرتفع می‌شود، اما ما تمام تلاش خود را برای رفع هرچه بیشتر مشکلات مددجویان معلول به کار می‌گیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06