ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نیاز ضروری شهرخمیر


ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نیاز ضروری شهرخمیر

بندرعباس- ایرنا- هم اکنون 23هزار نفر درشهرستان بندرخمیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که برای ارائه خدمات درمانی وبهداشتی به این قشر؛ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی به عنوان یک نیاز ضروری در این شهر احساس می‌شود.

بیمه شدگان تامین اجتماعی درخمیر هم اکنون با مشکلات درمانی مواجه هستند و برای دریافت خدمات درمانی وعمومی بیمه ای خود مجبورند به بندرعباس مرکز استان هرمزگان مراجعه کنند که این امرموجب اتلاف وقت وپرداخت هزینه در رفت وآمد آن‌ها می‌شود.

در این راستا امروز سه شنبه نشستی بین فرماندار، شهردار، رییس تامین اجتماعی و رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر با مدیرکل درمان تامین اجتماعی هرمزگان برگزارشد و مسوولان این شهرستان خواستار ساخت هرچه سریع‌تر مرکز درمانی برای مردم این شهر بویژه افراد تحت پوشش شدند.

فرماندار بندرخمیر در این راستا تاکیدکرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۲۳ هزار بیمه شده اصلی وتبعه، شرایط لازم را برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی دارد.

میرهاشم خواستار افزود: نبود مرکز درمانی تامین اجتماعی دربندرخمیر از مهم‌ترین مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی است که احداث این مرکز می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات درمانی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان برطرف شود.

وی بیان داشت: بخش مهمی از خدمات سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان تعهدات درمانی است و بیمه شدگان نیز برای دسترسی به خدمات درمانی نیازمند درمانگاه یا بیمارستان متعلق به این سازمان درشهر محل سکونت خود هستند تا بخاطر حق بیمه ای که پرداخت می‌کنند کمترین هزینه را برای خدمات درمانی متحمل شوند.

فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: درسال‌های اخیر مردم شهرستان خمیر درخواست‌های مکرری درخصوص ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دراین شهر داشته‌اند که دراین باره نیازمند عنایت وتوجه مسوولان فرادستی است.

با ساخت مرکز درمانی درخمیر، بیمه شدگان از خدمات رایگان پزشکی بهره‌مند می‌شوند

رییس تامین اجتماعی بندرخمیر نیزبا بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد مردم این شهرستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: با بهره‌برداری از مرکز درمانی در این منطقه، نیمی از جمعیت این شهرستان می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

محمد سرودی بیان داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در شهرستان خمیر در شهریورماه سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۷ نفر بوده که درحال حاضر این تعداد با یک جهش خوبی به هفت هزار و ۴۲۲ نفر رسیده است.

وی یادآورشد: درطول یکسال اخیر حدود یکهزار و۲۰۰ نفر به بیمه شدگان اصلی در خمیر افزوده شده است.

رییس تامین اجتماعی بندرخمیر اظهارداشت: این آمار برای یک شهرستانی مانند خمیر، آمار قابل توجهی است که امیدواریم با چشم انداز خوبی که از این شهر وجود دارد طبق هدفگذاری صورت گرفته این تعداد درسال ۹۹ به ۱۰ هزار نفر برسد.

بیمارستان فعلی خمیر جوابگوی دیگر مناطق هرمزگان نیست

رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر اظهارداشت: این شهرستان علاوه بر جمعیت خمیر پذیرای مراجعه کنندگان زیادی از دیگر شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرلنگه، قشم وغرب بندرعباس است که بیمارستان فعلی آن جوابگو نیست.

دکتر شکری‌زاده اضافه کرد: ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در بندرخمیر علاوه بر خدمات رسانی به مردم؛ کمک رسان خوبی برای بیمارستان فعلی «نیاپور» این شهر خواهدبود که باید این حجم از بیماران را پوشش دهد.

بیمارستان درمانی نیاپور بندر خمیر درسال ۱۳۸۵ با زیربنای ۴ هزار و۴۰۰ مترمربع دربخش‌های اطفال، داخلی، زنان و زایمان، جراحی، زایشگاه، اورژانس با هدف ارتقا و بهبود سطح سلامت جامعه آماده خدمت رسانی به مردم این منطقه راه اندازی شد.

در سال ۸۷ بخش دیالیز به صورت جداگانه در محوطه بیمارستان و در سال ۸۸ بخش زنان راه اندازی شد، درسال ۱۳۹۰ساختمان جدید دیالیز با متراژ ۲۰۰ متر مربع احداث شد، که هم اکنون با هفت تخت فعالیت دارد.

سه نقطه شهر خمیر برای کاربری درمانی درنظرگرفته شده است

شهردار بندرخمیر نیز گفت: براساس برداشت‌های طرح تفصیلی با کاربری درمانی در بندرخمیر، سه نقطه در این شهر در نظرگرفته شده است.

جواد محمودی افزود: باتوجه به توزیع صنایع و جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی درغرب خمیر و همچنین نبود مراکز درمانی در این منطقه، احداث این درمانگاه مناسب است.

درمانگاه عمومی تامین اجتماعی درخمیر ایجاد می‌شود

مدیرکل درمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز درپایان گفت: باتوجه به شاخص‌ها وجمعییت بیمه شدگان دربندرخمیر، درحال حاضر پیشنهاد ما ایجاد درمانگاه عمومی تامین اجتماعی دراین شهر است.

مریم امیری افزود: سازمان تامین اجتماعی درخصوص انتخاب محل احداث درمانگاه خمیر با دقت عمل می‌کند واین مکان درنقطه‌ای اختصاص خواهدیافت که نیاز قشر کارگر به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بیشتر است.

وی بیان داشت: واگذاری زمین ومشارکت‌های مردمی از جمله مصوبه‌های سازمان تامین اجتماعی برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی درهرشهرستان است؛ بنابراین لازم است مسوولان هرمنطقه دراین راستا همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.

امیری گفت: در صورت تامین عوامل یادشده، ساخت مرکز درمانی تامین اجتماعی نیز در مناطق سرعت می‌یابد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: به جز بندرعباس، درشهرستان‌های میناب، بندرلنگه، جاسک و رودان مراکز درمانی تامین اجتماعی ایجاد شده و این سازمان خواهان گسترش خدمات درمانی درسایر نقاط استان هرمزگان است.

شهرستان بندرخمیر ۵۶هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت دارد و در۱۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان