چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!


چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!

در سال‌های اخیر تعداد کمی از محصولات نیسان توانسته‌اند همچون کانسپت های IDx Freeflow و IDx نیسمو طرفداران را خوشحال کنند. این دو خودروی مفهومی در سال 2013 و به عنوان جایگزین معنوی داتسون 510 معرفی شدند. درست زمانی که پرده از روی این کانسپت های رترو کنار رفت دنیای خودرو بسیار هیجان‌زده شد. ایده‌ی... The post چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!...

در سال‌های اخیر تعداد کمی از محصولات نیسان توانسته‌اند همچون کانسپت های IDx Freeflow و IDx نیسمو طرفداران را خوشحال کنند. این دو خودروی مفهومی در سال 2013 و به عنوان جایگزین معنوی داتسون 510 معرفی شدند.

چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!
درست زمانی که پرده از روی این کانسپت های رترو کنار رفت دنیای خودرو بسیار هیجان‌زده شد. ایده‌ی تولید خودروی ارزان، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب و اسپورت توسط نیسان که طراحی جذاب‌تری در مقایسه با 370Z داشت کاملاً با استقبال مواجه شد. متأسفانه IDX هرگز وارد خط تولید نشد و حالا یکی از مهندسان نیسان دلیل این امر را توضیح داده است.

چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!
در یکی از شبکه‌های اجتماعی از کارکنان خودروسازان گوناگون درباره‌ی خودروها سؤال می‌شود و یکی از کاربران ادعا کرده یکی از کارمندان نیسان که البته هویتش فاش نشده دلایل عدم تولید این خودرو توسط نیسان را بازگو کرده است.

چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!
در آغاز باید گفت طبق اظهارات کارمند نیسان، یک داتسون 510 مدرن خودرویی کوچک بوده و اگرچه چنین محصولی می‌توانست رقیب تویوتا 86 و سوبارو BRZ باشد اما شانس کمی برای فروش خوب این خودرو وجود داشته مخصوصاً اینکه می‌دانیم نیسان قبلاً مدل اسپورت 370Z را تولید کرده است.

چرا نیسان IDx هرگز تولید نشد؟!
ثانیاً نیسان هیچ جایی برای تولید این خودروی اسپورت نداشته است. تنها کارخانه‌ای که می‌توانسته این خودرو را تولید کند سایت توچیگی ژاپن بوده یعنی جایی که مدل‌های 370Z، GT-R و اسکای لاین مخصوص بازار ژاپن مونتاژ می‌شوند. در این کارخانه همچنین خودروهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک با پیشرانه‌های نصب شده در طول خودرو روی خط تولید می‌روند. البته بازنگری در این سایت به‌منظور تولید IDx نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی بوده است.


نهایتاً هم باید به حاشیه سود چنین خودروی اسپورتی اشاره کنیم که خیلی بالا نبوده و نیسان توجیه اقتصادی زیادی در تولید آن ندیده است که چنین امری واقعاً جای تأسف و شرمساری دارد…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد