جابجایی و کاشت 25 اصله درخت کهنسال در حیاط بیمارستان مبارکه


جابجایی و کاشت 25 اصله درخت کهنسال در حیاط بیمارستان مبارکه

اصفهان- ایرنا- مدیر بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه از جابجایی 25 اصله درخت کهنسال به روش روت‌باکس در این بیمارستان خبر داد.

محمد ایرانپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای ساخت کلینیک تخصصی، ناگزیر به قطع ۲۵ درخت ۳۰ ساله در محوطه این بیمارستان بودیم که برای جلوگیری از این اقدام، رایزنی‌هایی با شهرداری و فولاد مبارکه انجام و در نهایت با همکاری و مساعدت شورای شهر و شهرداری اصفهان با استفاده از تکنولوژی روت باکس، عملیات انتقال و جابجایی این درختان کهنسال به مکان دیگری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات جابجایی و انتقال درختان به روش روت‌باکس در شهر اصفهان، گفت: این فناوری با همکاری و راهنمایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای اولین بار در شهرستان مبارکه در حال انجام است.

مدیر بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه با بیان این که ۲۵ درخت در مسیر پروژه‌ احداث کلینیک تخصصی با این روش جابجا می‌شود، خاطرنشان کرد: این درختان را پس از گذراندن زمان قرنطینه به نقاطی از محوطه حیات بیمارستان که دارای فضای سبز نیست، انتقال می‌دهیم.

ایرانپور با اشاره به اینکه بیشتر درختانی که با استفاده از این روش در اصفهان جابجا شد، سالم باقی مانده است اضافه کرد: ۹۵ درصد درختانی که به این روش جا به جا می‌شوند، سالم باقی می‌مانند و در صورتی که نگهداری مناسبی از آنها صورت گیرد حتی می‌توان تا درصد بالاتری سلامت درختان را حفظ کرد.

مدیر بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه، با تاکید بر دوره طولانی مدت به ثمر رسیدن درختان بر لزوم نگهداری صحیح از آنها تاکید کرد و گفت: درختان سرمایه‌هایی سبزی هستند که شادابی و سرزندگی را در شهرها به وجود می‌آورند و به همین دلیل باید در هر شرایطی نگهداری صحیح از آنها به عنوان یک اصل مد نظر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی