بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران پیرامون حوادث‌اخیر


اهواز - ایرنا - انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص‌ حوادث اخیر در کشور که منجر به بروز برخی اغتشاش‌ها و آسیب رسیدن به اموال عمومی و خصوصی مردم شد بیانیه‌ای صادرکرد.

کسب و کار | ایرنا | 43 دقیقه پیش |12/3/2019 6:59:51 PM 43 بازدید

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران پیرامون حوادث‌اخیر

در این بیانیه‌ که رونوشت آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است:" متعاقب اعلام تصمیم شورای عالی‌سران قوا در بامداد جمعه ۲۴ آبان در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، کشور شاهد حوادث تلخ بسیار زیادی شد؛ اعتراض ها به این تصمیم در بسیاری از شهرهای کشور گسترش پیدا کرد و متاسفانه با تحریک عواملی در جهت انحراف اعتراض های مسالمت آمیز، این اعتراض ها منجر به آشوب ، درگیری ، تخریب اماکن ، بانک ها ، پمپ بنزین ها و فروشگاه ها و جان باختن و مجروح‌شدن گروهی از هموطنان‌شد.
این انجمن اسلامی افزوده است: بر اساس قانون اساسی که پیمان و میثاق میان مردم و حاکمیت است، تنها نهاد قانونگذاری کشور، مجلس شورای اسلامی است. هرگونه مصوبه خارج از این روند قانونی، تضعیف کننده‌نهادی است که حاصل مبارزات ۱۱۵ ساله مردم از مشروطیت تاکنون است.
این بیانیه اضافه کرده است: آگاهی مردم از تصمیمات همه ارکان نظام، حق همه شهروندان است. متاسفانه حق‌قانونی مردم در اطلاع رسانی، در خصوص اجرای ناگهانی سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، به رسمیت شناخته نشد. اطلاع رسانی به موقع و شرایط منجر به اخذ این مصوبه، می توانست احساس مشترک مردم با دست اندرکاران اجرایی را به همراه داشته باشد و مانع از خسارات عظیم جانی و مالی و حوادث تلخ پیش آمده‌شود.
در این بیانیه افزوده شده است:اعتراض حق همه مردم است به ویژه اعتراض به تصمیمی که بر سرنوشت اقتصادی همه جامعه تاثیرگذار است. اگر چه ممکن است دست هایی برای اهداف شوم خود به دنبال بهره برداری از این اعتراض ها و سوق دادن آن به سمت آشوب و تخریب اموال عمومی باشند، ولی این نباید منجر به این شود که حق رسمی اعتراض مردم به رسمیت شناخته نشود. متاسفانه با برخورد نامناسب با پدیده اعتراض در ایران، در این حوادث بسیاری جان خود را از دست داده یا مجروح شدند. لذا ضروری است که همه ارکان نظام شرایط برقراری امنیت لازم اعتراض های مسالمت آمیز مردم را مهیا سازند.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز می افزاید: با توجه به جان باختن و مجروح شدن بسیاری از هموطنان در این حوادث، لازم است یک کمیته حقیقت یاب برای شناسایی همه مقصران و عوامل منجر به تخریب تشکیل و به خانواده جان باختگان که به ناحق در این حوادث، جان خود را از دست داده اند، تسلی داده‌ شود.
این بیانیه با بیان اینکه اینترنت، امروزه حق عمومی همه شهروندان است و بی معنی است که به خاطر کنترل معدود کسانی، اینترنت بر یک کشور بسته‌ شود آورده است:اعتراض های آبان ۹۸ و دی ۹۶، متاسفانه خسارات بسیار تلخ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر همه جامعه ایران وارد ساخت. این اعتراض ها نشان از بحران های فراگیر ناشی از سیاست های مختلف خارجی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر کشور دارد. لازم است این حوادث مورد ارزیابی همه دست اندرکاران نظام و نخبگان جامعه قرار گیرد تا با واکاوی، آسیب شناسی و چاره اندیشی بحران های جامعه ایران، از حوادث مشابه آینده پیشگیری‌شود.
به گزارش ایرنا در جریان هفته آخرآبان امسال آشوبگران و خشونت طلبان در برخی شهرها به بهانه اجرای طرح مدیریت سوخت و سهمیه بندی وافزایش قیمت بنزین ، خسارت زیادی به اموال عمومی و خصوصی وارد کردند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا