کسی که به دیگران خیر نمی‌رساند، رابطه ولایی‌اش با خدا قطع می‌شود


کسی که به دیگران خیر نمی‌رساند، رابطه ولایی‌اش با خدا قطع می‌شود

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه هر کس نیاز برادر مومن خود را برآورده کند گویا سعی بین صفا و مروه انجام داده، گفت: مومن حقیقی همواره دنبال خیررسانی به برادران مومن است و نسبت به آنان تواضع دارد، هر کس چنین نباشد رابطه ولایی او با خداوند قطع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» در جلسه درس اخلاق هفتگی حوزه علمیه معیر به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: فضایل اخلاقی و صفات حمیده سبب رسیدن انسان به سعادت و کمال و رذایل اخلاقی و صفات پست عامل بدبختی و شقاوت انسان است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه صفات حمیده و فضایل اخلاقی از یک منبع حقیقی نشات گرفته و بر دل و جان انسان اثرات بسیار مطلوب دارد، تصریح کرد: داشتن فضایل اخلاقی از افراد مومن بیشتر انتظار می‌رود.

این استاد اخلاق درباره فضایل اخلاقی در عرصه ارتباطات اجتماعی، ابراز کرد: بزرگان و اولیاء الهی همواره به کسب کردن و امتحان فضایل اخلاقی در عرصه ارتباطات اجتماعی تاکید داشتند.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، بیان کرد: مومنان حقیقی در رابطه با برادران ایمانی خود به دستگیری و کمک می‌پردازند که در راستای ایمان حرکت کند، هر کس نیاز برادر مومن خود را برآورده کند گویا سعی بین صفا و مروه را انجام داده است.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: در یاری و دستگیری از برادران مومن انسان باید نیت خالص برای رضای الهی داشته باشد که خداوند آثار قرب را در آن قرار دهد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه عمل بدون اخلاص اثر معنوی، مطلوب و الهی ندارد، ابراز کرد:‌ رابطه درست ایمانی بین مومنان اثرات معنوی، اجتماعی، روحی و روانی برای انسان دارد، تفاوت جامعه ایمانی و غیرایمانی در این است که جامعه غیرایمانی شاهد آثار حقیقی اعمال نیک خود نیست.

وی افزود: مومن حقیقی همواره دنبال خیررسانی به برادران مومن و ولایی است در حالی که نسبت به آنان تواضع و فروتنی دارد، هر کس چنین نباشد رابطه ولایی او با خداوند قطع شده است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه تقویت و ارتباط به حکومت ظالم حرام است مگر در موارد خاص آن هم با اجازه معصوم و ولی فقیه، گفت: شخص ولایتمدار در همه امور از اهل‌بیت(ع) و ولی فقیه اطاعت و تبعیت دارد و به همین سبب نجات می‌یابد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه برخی مسئولان دلسوزانه خادم مردم هستند، تاکید کرد: اولیای الهی همواره دنبال رفع مشکلات مردم بودند هیچ‌گاه از جامعه اسلامی بی‌خبر نمی‌ماندند.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید قوانین و دستوارت الهی جاری باشد، خاطرنشان کرد: در چنین حکومتی مومنان بدون منت به برادران دینی خود کمک می‌کنند و در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر اثر هوای نفس از انجام عمل خیر غفلت نمی‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا