الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هندسه جامع تشکیل تمدن اسلامی است


الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هندسه جامع تشکیل تمدن اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که علم و معنویت در کنار هم زمینه پیشرفت همه جانبه را فراهم می‌کند، تأکید کرد که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هندسه جامع تشکیل تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی» در نشست علمی تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به موضوع تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: موضوع تمدن سازی از ویژگی هایی ایجابی و سلبی برخوردار است که باید به همه آنها توجه کرد.

نماینده لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از نظر مقام معظم رهبری، عقل معیار تشکیل مدینه فاضله و تأسیس تمدن نوین اسلامی است، گفت: وظیفه حکومت اسلامی این است که اولا در جایگاه معرفتی، ثانیا در جایگاه اخلاقی و ثالثا در جایگاه علمی قوانین مدیریت دنیا را کشف و برای آنها برنامه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود فردای بدون علم را تاریک دانست و یادآور شد: چراغ راه تمدن نوین اسلامی مجاهده علمی است و علم از نظر رهبر معظم انقلاب سلطه آور و موجب قدرتمندی در برابر دنیا می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی ادامه داد: البته باید بدانیم که علم در صورتی می‌ تواند تمدن ساز باشد که با معنویت گره بخورد و الا خسارت غیر قابل جبرانی برجای می گذارد، همچنان که الان می‌ بینیم تمدن غرب با همه پیشرفت ها در حال افول است و به یک توحشی برای تربیت اراذل و اشرار تبدیل شده که نمونه این اراذل را در روزهای گذشته در آسیب زدن به کشور دیدیم.

وی اضافه کرد: برای تشکیل تمدن اسلامی، اخلاق و معنویت نقش حیاتی دارد و از نظر رهبر معظم انقلاب حرص ها، دنیا طلبی ها، حب و بغض های شخصی فاجعه سقوط یک کشور و موجب تنگی فضا می‌ شود که باید از آنها برحذر بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که برای تحقق تمدن سازی دو گام انقلاب و نظام اسلامی محقق شده است، گفت: بُعد سوم برای تمدن اسلامی، دولت سازی و بعد چهارم جامعه سازی است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب عقیده دارند ما برای این کار باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان هندسه جامع و تفصیلی در نظر بگیریم و این نقشه جامع به عنوان یکی از اسناد بالادستی در نظر گرفته شود و الا دچار مشکلات چهل سال قبل خواهیم شد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو