مدیران چهارمحال و بختیاری نسبت به جذب اسناد خزانه اقدام کنند


مدیران چهارمحال و بختیاری نسبت به جذب اسناد خزانه اقدام کنند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به جذب سریع‌تر اسناد (اوراق) تسویه خزانه موضوع بند و تبصره 5 قانون بودجه 1398 اقدام لازم را انجام دهند.

علی شهریارپور شامگاه سه‌شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۳۱ دستگاه اجرایی استان افزون‌بر یک‌هزار و ۹۷۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به پیمانکاران بدهی دارند.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری می‌توانند نسبت به جذب اسناد (اوراق) تسویه خزانه موضوع بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه ۱۳۹۸ برای پرداخت بدهی پیمانکاران بدهکار به بانک‌های عامل، امور مالیاتی و امور اقتصادی و دارایی اقدام کنند.
شهریارپور تصریح کرد: پیمانکاران بدهکار به بانک‌های عامل می‌توانند ضمن پرداخت بدهی خود از طریق تهاتر این اسناد با دستگاه اجرایی طرف قرارداد، از بخشودگی جرایم قابل بخشش بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: به همین منظور مسئولان امور مالی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری نسبت به بررسی میزان طلب و بدهی پیمانکاران را بررسی و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جذب اسناد (اوراق) تسویه خزانه موضوع بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه ۱۳۹۸ اقدام لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، با توجه به بدهی افزون‌بر یک‌هزار و ۹۷۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریالی ۳۱ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری به پیمانکاران اما تاکنون تنها ۳ دستگاه اجرایی این استان شامل اداره کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به استفاده از اسناد (اوراق) تسویه خزانه موضوع بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه ۱۳۹۸ برای تهاتر و پرداخت بدهی خود اقدام کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۳۰ طرح مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد.
چهارمحال و بختیاری در ابتدای سال جاری ۱۴ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی داشت که پس از سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرکرد ۱۶ طرح به مجموع طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان افزوده شد.
برای ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری ۳۱ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از این مبلغ تاکنون ۶ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال هزینه و ۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در سال‌جاری مصوب شد.
راه‌آهن، جاده‌های ترانزیتی، آب‌رسانی بن به بروجن، احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی ویژه محرومان، انتقال آب برای توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، تامین آب آشامیدنی روستاها، مرمت و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری، آبخیزداری و آبخوان‌داری، توسعه گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی از جمله این طرح ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان