بیماری‌هایی که با خون بندناف نوزاد درمان می‌شوند


تهران (پانا)- 80 نوع بیماری با خون بندناف نوزاد درمان می شود. این اظهار نظر رئیس مرکز نگهداری بند ناف استان همدان است.

بیماری‌هایی که با خون بندناف نوزاد درمان می‌شوند

تهران (پانا)- ۸۰ نوع بیماری با خون بندناف نوزاد درمان می شود. این اظهار نظر رئیس مرکز نگهداری بند ناف استان همدان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وکیلیان، رئیس مرکز نگهداری بند ناف استان همدان گفت: سلول‌های بنیادی جنین، بالغین و خون‌بند ناف از انواع سلول‌های بنیادی مغز استخوان است که در درمان ۸۰ نوع بیماری کارآمد است.

او بیان کرد: بانک خون‌بند ناف رویان زیر نظر جهاد دانشگاهی است که ۱۲ سال از تأسیس آن در استان همدان می‌گذرد و لازم است مادران باردار در زمان بارداری اطلاعات کافی درباره مزایای آن را کسب کنند تا در زمان زایمان از این امکان بهره‌مند شوند.

وکیلیان با بیان اینکه تاکنون در دنیا بیش از ۴۰ هزار پیوند با استفاده از خون‌بند ناف انجام‌شده است ادامه داد: سلول‌های بنیادی دارای دو ویژگی خود نوزایی و تمایز یا تخصصی شدن هستند به‌گونه‌ای که سلول مشابه خود را تولید کرده و به سلول‌های دیگری به نام سلول‌های بنیادی تبدیل می‌شود.

خون‌بند ناف مملو از سلول‌های بنیادی است ضمن اینکه ۸۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر خون در بندناف موجود است که با جمع‌آوری آسان آن می‌تواند در زمان لزوم از آن استفاده کرد.

در ایران بانک خون به سه دسته عمومی، خصوصی و خانوادگی تقسیم می‌شود که در بانک خون عمومی مالک آن خانواده‌ها نیستند، اما در بانک خون خصوصی یا خانوادگی نمونه گرفته‌شده برای خود و خانواده نگهداری می‌شود.

تاکنون در دنیا بیش از ۴۰ هزار پیوند با استفاده از خون‌بند ناف انجام‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس