پنج درصد زنان باردار در سیستان و بلوچستان معتاد هستند


پنج درصد زنان باردار در سیستان و بلوچستان معتاد هستند

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پنج درصد زنان باردار در سیستان و بلوچستان معتاد هستند که این امر یکی از دلایل فوت مادران در هنگام زایمان است.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری سه‌شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش کودکان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان چند تخت بستری برای کودکان معتاد داریم که تاکنون هیچ‌گونه پولی بابت این امر از کسی دریافت نشده و بزرگترین چالش خارج شدن این مهم از بیمه سلامت است که تا سالیان قبل ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را در حوزه درمان پرداخت می‌کرده و هم‌اینک قطع شده است.

وی گفت: تاکنون تمامی خدمات سلامت و همچنین توزیع داروی متادون به صورت رایگان از طرف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به معتادین داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۳ مرکز کاهش آسیب به منظور کنترل جامع‌تر خدمات معتادین در دل مراکز جامع سلامت ادغام شدند که در این مراکز مجموعه‌ای از بسته‌های خدمات سلامت رایگان به معتادان و اقشار آسیب پذیر جامعه ارائه می‌شود.

وی افزود: هرچه در زمینه مبارزه با موادمخدر مقابله کنیم ولی درمان صورت نگیرد مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه پنج درصد زنان باردار در استان معتاد هستند و بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار زایمان در طول سال انجام می‌شود بنابراین سه تا پنج هزار کودک در این استان معتاد به دنیا می‌آیند.

فریبا برنایی گفت: هر کودک ۱۰ تا ۱۵ روز باید قرنطینه شود تا بتواند ترک کند و روزانه ۱۰۰ تا ۱۷۰ تخت برای این منظور نیاز داریم در حالیکه تنها ۱۰ تخت موجود استو به دلیل کمبود جا کودکان معتاد مرخص می‌شوند که نتیجه آن کودکان معتاد خیابانی می‌شود.

وی افزود: باید در مورد کودکان معتاد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به مصوبات سفر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر ۴۴ مصوبه در حوزه مقابله فرهنگی، درمان و مشارکت‌های مردمی با اعتبار خوبی به تصویب رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا