راه دلگرم کردن مردم حضور همه جریان‌های سیاسی در انتخابات است


راه دلگرم کردن مردم حضور همه جریان‌های سیاسی در انتخابات است

اردبیل-ایرنا- دبیر انجمن اسلامی مهندسان ایران شاخه استان اردبیل گفت:راه دلگرم کردن مردم حضور همه جریان‌های سیاسی در انتخابات بوده و در این میان انجمن اسلامی مهندسان همگام با شورای عالی اصلاح طلبان برنامه ویژه‌ای برای انتخابات مجلس خواهد داشت.

بهزاد عباسی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: هیات‌های اجرایی، نظارت، مراجع چهارگانه استعلام و شورای نگهبان هم نقش مهمی در رقابتی کردن انتخابات مجلس دارند و بایستی فضا را برای انتخابات رقابتی فراهم کنند زیرا مشارکت بالا در انتخابات یکی از نشانه‌های مهم اقتدار و مقبولیت نظام است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند و بنابراین مسوولان اجرایی و نظارت انتخابات باید با پیروی از فرمایشات رهبری، زمینه را برای برگزاری انتخابات رقابتی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در این میان احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز باید تلاش کنند تا مشارکت در انتخابات بیشتر شود، نباید از حذف جریانی خوشحال بود زیرا کیفیت مجلس وقتی ارتقاء می‌یابد که در انتخابات رقبای قوی حضور داشته باشند و هیچ جریان سیاسی نباید از حذف جریان دیگر استقبال کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ساز و کار تهیه لیست شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل برای انتخابات مجلس هم بیان کرد: این شورا به این نتیجه رسیده‌ که باید لیست قوی تهیه کند و برای همین سه شاخص کارآمدی، امکان رای آوری و پایبندی به مواضع اصلاح‌طلبی برای معرفی نامزدهای انتخابات در نظر گرفته‌ و اگر در حوزه‌ای افرادی با این شرایط وجود نداشته باشند، اصلاح‌طلبان نامزدی را به مردم معرفی نمی‌کنند.

وی گفت: انجمن و تشکل‌های صنفی- سیاسی جدا از اینکه برای رسیدن به اهداف صنفی خود گام برمی‌دارند بازوی کمکی دولت نیز در انجام پروژه‌های فنی - مهندسی هستند و اگر اگر فضای آزاد برای فعالیت مهندسان فراهم شود قطعاً آنها می‌توانند از بار تحقیقاتی و اجرایی دولت برای طرح‌ها و پروژه‌های هزینه‌بر بکاهند.

عباسی آمادگی انجمن اسلامی مهندسان ایران شاخه استان اردبیل را برای تبادل نظر با احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کرد و افزود: علاوه بر استفاده از تجارب احزاب ما بر آن هستیم که از قدرت آنان در جهت ارائه برنامه‌ها به سازمان‌ها بهره ببریم چنانچه در همه جوامع پیشرفته نیز احزاب به دولت‌ها کمک کرده و بازوی توانمند برای آنان حساب می‌شوند.

وی گفت: انجمن اسلامی مهندسان استان با هدف افزایش مشارکت‌های سیاسی، مشروعیت و یکپارچگی ملی و ایفای نقش توسعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی فعالیت خود را در بخش سیاسی توسعه خواهدداد تا شاهد رشد و شکوفایی و توسعه کشور و استان اردبیل باشیم.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس