32 نفر بر اثر سوء مصرف موادمخدر در اردبیل جان باختند


32 نفر بر اثر سوء مصرف موادمخدر در اردبیل جان باختند

اردبیل - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: امسال 32 نفر در استان بر اثر سوء مصرف موادمخدر جان باخته‌اند که 27 نفر آنها مرد و پنج نفر زن می‌باشند.

بهنام بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه اعتیاد زنگ خطری برای همه خانواده‌هاست، بیان کرد: بررسی‌ها حکایت از این دارد که گرایش زنان به موادمخدر استان بیشتر شده و این مهم می‌بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی اقدام‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان در استان افزود: بیش از ۲۰ هزار معتاد در این استان شناسایی و درچرخه درمان قرار گرفته‌اند.

او ادامه‌داد: برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در چهار کانون مهم محله، منزل، مدرسه و مسجد در راستای کاهش آسیب و پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اجرایی می‌شود.

بهشتی از تلاش ۷۰۰ نفر نیرو و کادر متخصص در حوزه آموزش و پیشگیری از موادمخدر در استان خبر داد و افزود: در هر مقطعی که ادارات و شهرستان‌ها به نیروی انسانی نیاز داشته باشند می‌توان از این ظرفیت در راستای آموزش و اجرای کارگاه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: اعتیاد ساختار فرهنگی جامعه را پایمال می‌کند و قطعا توجه ویژه به خانواده و مدرسه در کاهش آسیب اعتیاد نقش اساسی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین گفت: طرح یاری‌گران زندگی ، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و وزارت آموزش و پرورش است که این طرح باید تا پایان برنامه ششم در تمام مدارس استان اجرا شود و در آن از ظرفیت‌های رسانه‌ای ، هنرمندان ، ورزشکاران و فعالان برای اطلاع‌رسانی و پیشگیری از موادمخدر استفاده می‌شود.

او افزود: بر اساس رویکرد ستاد مبارزه با موادمخدر رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری در استان برعهده مدیرکل آموزش و پرورش استان و به تبع آن در شهرستان‌ها بر عهده روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواهد بود.

بهشتی با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری سمن‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر هستیم تشریح‌کرد: با افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد شاهد کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد و موادمخدر خواهیم بود و حمایت‌های لازم از این سازمان‌ها صورت خواهد گرفت.

فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه گفت: منشاء اصلی گرایش و تمایل قشر جوان به سوی اعتیاد و مواد افیونی، وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی در درون خانواده‌ها و جامعه است.

حسن قبادی افزود: با توجه به پیامدهای شوم اعتیاد در جامعه و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باید از خانواده‌ها آغاز شود.

وی گفت: نزدیکی و همراهی و محبت والدین نسبت به فرزندان و نظارت مستمر بر رفتارهای اجتماعی آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به درگیر بودن تمام سنین با معضل اعتیاد بیان‌کرد: طبق اعلام سازمان مبارزه با موادمخدر، ایران پیشرفت خوبی در مبارزه با مواد مخدر داشته و شهدا و جانبازان زیادی در این مسیر تقدیم نظام اسلامی شده است.

به گزارش ایرنا ، پیش‌تر نیز سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفته بود ، اگر جمعیت زنان کشور را ۲۷ میلیون نفر در نظر بگیریم، ۶ دهم درصد آنها که معادل ۱۵۶ هزار نفر و ۹ درصد معتادان کشور است، گرفتار اعتیاد هستند.

بر اساس آمار ، در ایران ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر مصرف‌کننده مستمر موادمخدر در سن ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و از این تعداد ۱۵۶ هزار نفر زن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...