تابلوها و بنرهای غیرمجاز از معابر سنندج جمع‌آوری شد


تابلوها و بنرهای غیرمجاز از معابر سنندج جمع‌آوری شد

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای ارتقای زیبایی محیط بصری و حذف زوائد و ناهنجاری‌های محیطی، تابلوها و بنرهای غیرمجاز از معابر سطح شهر جمع‌آوری شد.

شرمین شریفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نصب تابلو و بنرهای غیرمجاز در معابر شهری باعث اغتشاش فضای بصری در شهر شده و علاوه بر آسیب به زیبایی سیما و منظر شهری در برخی مواقع با ایجاد عدم ایمنی برای شهروندان سبب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای آنان نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این تابلوها در مکان‌های غیرمجاز مثل پیاده‌روها، تیرهای چراغ برق، محوطه فضای سبز و روی اِلمان‌های شهری نباید نصب شود، افزود: در همین راستا طرح جمع آوری بنر و تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: پس از شناسایی و ثبت تابلوهای تبلیغاتی به مالکانی که بدون مجوز اقدام به نصب تابلو کرده‌اند اطلاع‌رسانی و اخطار کتبی مبنی بر کسب مجوز جهت نصب داده می‌شود.

وی یادآور شد: در صورتی که این افراد نسبت به کسب مجوز جهت نصب تابلو اقدام نکنند، تابلوهای تعبیه شده غیرمجاز بر اساس آیین‌نامه‌های قانونی توسط این سازمان از سطح شهر جمع‌آوری خواهد شد.

شریفی گفت: بعد از ابلاغ اخطاریه به واحدهای صنفی مبنی بر جمع‌آوری تابلو و میله تابلوهای غیرمجاز نصب شده در معابر شهر و عدم توجه آنها به ابلاغیه و اخطاریه‌ها، اقدام به برش‌کاری و جمع‌آوری تابلو و میله تابلوهای غیرمجاز می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۴۰۰ بنر و ۳۰ تابلوی مکان نمای غیرمجاز از سطح شهر تاکید کرد: تابلوهای جمع‌آوری شده در انبار شهرداری نگهداری شده و مراجعان در صورت اخذ تعهد مبنی بر عدم نصب تابلو غیرمجاز می‌توانند آن را تحویل بگیرند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج یادآور شد: طرح جمع آوری تابلو و بنرهای غیرمجاز به منظور جلب رضایت شهروندان انجام شده و انتظار می رود شهروندان ضمن عدم نصب تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در اجرای طرح همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!