تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان ضروریست


تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان ضروریست

زاهدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: باید بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر در این استان تهیه تا در صورت نیاز تصمیم‌گیری درستی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد سه‌شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای مقابله با مشکلات باید داده‌های اطلاعاتی دقیقی در دست داشته باشیم.

وی گفت: باید در بحث مبارزه با موادمخدر حساب شده عمل کنیم و در مرحله اول فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها دستور دهند معتادان متجاهر شناسایی و بانک اطلاعاتی شامل اثر انگشت، آزمایش خون و غیره از آنها تهیه شود تا در صورت نیاز تصمیم‌گیری درستی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در این استان که عمده مبارزه با موادمخدر است، مشکلاتی در مرزها وجود دارد که باید یک اداره مبارزه با موادمخدر در مرزبانی ایجاد شود.

سردار محمد قنبری با اشاره به اینکه ایستگاه‌های بازرسی در سیستان و بلوچستان باید به دستگاه‌ها و سگ‌های موادیاب مجهز شوند، افزود: ۲ دروازه در میلک و میرجاوه که محل عبور موادمخدر از افغانستان به داخل کشور هستند باید مجهز به تجهیزات روز و اقدامات لازم در آنها انجام شود.

وی گفت: جدیدا گیاهی در افغانستان تولید می‌شود که قیمت آن از تریاک مناسب‌تر است و شیشه‌های مرغوبی نیز در آن وجود دارد، به همین منظور باید نشستی با کشور افغانستان صورت گیرد زیرا ورود شیشه در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است که باید پیشگیری در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعداد معتادان در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است اما باید همین تعداد را هم نداشته باشیم و خوشبختانه با هماهنگی خوب دستگاه قضایی در حوزه مبارزه عمده هیچ‌گونه مشکلی نداریم و حدود ۴۵ پاتوق در این ایام پلمب شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌ها باید تجهیز شوند و تنخواهی نیز در اختیار باشد که براساس آن حق کشفی برای ایجاد انگیزه در پرسنل به فوریت داده شود.

سردار قنبری گفت: در حوزه مقابله افزون بر ۱۸۰ تن کشفیات موادمخدر داشتیم و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مبارزه کننده موادمخدر در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: ۳۳۰ فقره اقدامات مسلحانه و غیرمسلحانه در طول مرز دریا و خشکی استان انجام و ۴۸ تن انواع موادمخدر از ابتدای سالجاری تاکنون کشف و ضبط شده است.

سردار محمد ملاشاهی افزود: خلاءها باید با استقرار پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی از بین برود و دیوار و کانال در ورودی‌های نقاط حساس ایجاد شود.

وی گفت: در دریا نیز خلاء‌هایی در بخش‌های مختلف شهرستان کنارک و باهوکلات وجود دارد که باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرند و از سیستم‌های الکترونیکی استفاده شود که در این زمینه کار کارشناسی انجام شده و نیازمند تامین اعتبار است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید در زمینه مبارزه با موادمخدر هماهنگی سه جانبه بین ایران، پاکستان و افغانستان از طریق این استان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی استان باید دستگاه‌های ایکس ری نصب و فعال شوند زیرا بیشترین مشکل در این مناطق وجود دارد.

سردار ملاشاهی گفت: استفاده از ریش‌سفیدان، معتمدان، علما و مساجد در بحث مقابله و مبارزه با موادمخدر ضروریست و کار فرهنگی باید در کنار کار مقابله‌ای انجام شود و فرهنگ ‌سازی در مدارس در اولویت قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت