بیشترین میزان بارندگی کهگیلویه و بویراحمد در آبده گاه ثبت شد


بیشترین میزان بارندگی کهگیلویه و بویراحمد در آبده گاه ثبت شد

یاسوج- ایرنا- آخرین تغییرات بارش های کهگیلویه و بویراحمد در طی فعالیت سامانه اخیر تا طهر امروز چهارشنبه 13 آذر ماه 98 توسط سازمان هواشناسی اعلام شده که بیشترین میزان بارش در آبده گاه با 55 میلیمتر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، آخرین تغییرات بارش های کهگیلویه و بویراحمد ظرف فعالیت سامانه اخیر تا ظهر امروز سرآسیاب یوسفی ۵۳، لنده ۵۱، لیکک ۴۳.۳، لوداب ۴۱، جاورده ۴۱، قلعه رئیسی ۳۷، قلعه دختر ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴، بوستان ۳۲، سرفاریاب ۳۱.۵، دهدشت ۳۱.۲، چرام ۳۱، اب مورد لوداب ۳۱، باشت ۳۰، تنگ سرخ ۲۹، یاسوج ۲۸.۱، دوگنبدان ۲۶.۱، امامزاده جعفر۲۶، گنجه ای ۲۵.۵، دژ سلیمان ۲۴، کاکان منصور خانی ۲۰، دشت بز ۲۰، سی سخت ۱۹.۹، مارگون ۱۹ و پاتاوه ۶ میلیمتر باران باریده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بسیار فعالی نیز بعد از ظهر روز جمعه صبح این هفته وارد استان می شود و بارش برف و باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

ولی بهره مند افزود: این بارش ها تا روز یکشنبه بعد از ظهر به صورت برف و باران در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: احتمال گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی بر اثر بارندگی بعداز ظهر روز جمعه تا روز یکشنبه در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای کاهش خسارت های احتمالی فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی مردم، مسئولان و سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران ضروری است.

وی عنوان کرد: برای امروز در کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، فردا پنجشنبه صاف تا کمی ابری و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

بهره مند بیان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط استان درجه سانتی گراد به ترتیب امامزاده جعفر با دمای ۲۰ و سی سخت با دمای ۰ درجه سانتی گراد بوده اند.

بر اساس آخرین آمار میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلیمتر کاهش یافته است.

میزان بارش سال زراعی اخیر (۹۸-۹۹) ۸۰.۵ بوده و میزان بارش مدت مشابه آن (سال گذشته) ۳۵۵.۶ میلیمتر بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!