6.7 میلیون گردشگر خارجی امسال وارد کشور شده‌اند


6.7 میلیون گردشگر خارجی امسال وارد کشور شده‌اند

مشهد- ایرنا- رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: از ابتدای امسال تا کنون 6 میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی با روادیدی که برایشان صادر شده است وارد کشور شده‌اند.

مجتبی کریمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در مشهد گفت: وزارت امور خارجه از فرایندهای تسهیل ورود توریست و گردشگر به کشور استقبال می‌کند و در همین راستا ارائه تسهیلات برای صدور روادید در دستور کار این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: در همین راستا مذاکره با سایر کشورها در زمینه لغو صدور روادید دو طرفه انجام می‌شود.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: تسهیل در صدور روادید موجب شد تعداد گردشگران ورودی به کشور از سه میلیون گردشگر خارجی در سال ۹۳ به تعداد هفت میلیون و ۷۳۰ هزار گردشگر خارجی در پایان سال ۱۳۹۷ برسیم.

کریمی با اشاره به اینکه تنوع در صدور روادید از پنج سال گذشته در وزارت امور خارجه در دستور کار قرار گرفت افزود: به عنوان مثال صدور روادید سلامت با نصف قیمت روادید ورود و نیز صدور روادید سرمایه گذاری از سه سال پیش به صورت رایگان و صدور روادید برای بانوان ایرانی دارای همسر خارجی بدون تشریفات و یک سوم قیمت روادید ورود انجام می شود.

وی ادامه داد: صدور روادید الکترونیک در وزات امور خارجه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و هم اکنون در کمترین زمان این روادید صادر می‌شود.

کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر با هدف ترویج فرهنگ گردشگری مسؤولانه و ایجاد فضای تعامل برای محققان، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان گردشگری در مشهد برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس