سامانه بارشی با هسته سرد ایلام را در بر می‎گیرد


سامانه بارشی با هسته سرد ایلام را در بر می‎گیرد

ایلام- ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد و باران، برف و مه از روز جمعه وارد استان شده و به تدریج از صبح یکشنبه خارج می‌شود.

مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه همراه با بارش باران در نواحی جنوب و گرمسیری، بارش برف در ارتفاعات، بارش باران و برف در نواحی سردسیر، مه، رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی، کاهش محسوس دما و وزش باد به نسبت شدید است.

کارشناسی پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بروز صاعقه، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و اختلال در تردد وجود دارد.

میهن پرست توصیه کرد: با توجه به فعال بودن این سامانه شهروندان مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت و از ترددهای غیر ضروری خوداری کنند.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی با ۶ یا هفت درجه کاهش دما مواجه هستیم و دمای زیر صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت هوا طی امروز و فردا در استان نیز گفت: امروز در نواحی گرمسیری و در ارتفاعات و گردنه‌های نواحی سردسیر شاهد مه‌گرفتگی و بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

بر اساس مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای بارش باران در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ در مقایسه با سال زراعی گذشته که پربارش بود، کمتر است.

استان ایلام در سال زراعی گذشته شاهد بارش‌های موثر و بی‌سابقه‌ای بود که رتبه دوم دریافت نزولات جوی بعد از لرستان را از آن خود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !