ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد آغاز شد


ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد که دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، آغاز شد.

رحیم بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در راستای ارج‌نهادن به فعالیت هنرمندان عکاس و فیلمساران این شهرستان، ارزیابی آثار تولیدی و تصویری آنان، ایجاد بستر در عرصه تولید آثار و کشف استعدادهای خلاق در حوزه فیلمسازی برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه در بین هنرمندان این شهرستان از طریق ارتقای سطح آگاهی و ایجاد زمینه کسب تجربه و جذب علاقه‌مندان جهت آموزش و حمایت بیشتر از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می توانند آثار خود را تا ۱۸ آذر ماه به دفتر انجمن سینمای جوانان مهاباد تحویل دهند و برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره ۰۴۴۴۲۲۲۳۷۶۵ به دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: در بخش فیلم نیز که شامل ۲ بخش فیلم و فیلم اولی‌ها بوده و مخصوص دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان مهاباد است، آثار باید کمتر از ۳۰ دقیقه و تاریخ تولید آن از سال ۱۳۹۵ به بعد باشد.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: به آثار برتر در بخش مستند، فیلم داستانی، بهترین فیلمنامه، تصویربرداری، تدوین، صدابرداری، کارگردانی، بازیگر مرد و زن و فیلم برتر از نگاه تماشاگران تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

وی افزود: در بخش فیلمنامه نیز آثار باید همراه با خلاصه باشد و حداکثر زمان بر مبنای ۱۵ دقیقه نوشته شده باشد و هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۲ فیلمنامه را به جشنواره ارایه دهد.

«بایزیدی» در خصوص بخش عکس نیز گفت: این بخش نیز شامل ۲ بخش مجموعه‌عکس و تک عکس است که با موضوع محیط زیست، کودک و نوجوان،چشم‌انداز، معماری، عکاسی خیابانی، آیین و رسوم، مستند اجتماعی و آزاد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: عکاسان می‌توانند با ۱۰ فریم عکس به صورت تک‌عکس یا مجموعه عکس، (در تک‌عکس حداکثر پنج عکس و در مجموعه عکس حداکثر هفت عکس) در این جشنواره شرکت کنند و در پایان آثار برتر در قالب نمایشگاهی در حاشیه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: آثار برتر از سوی هیات داوران تا ۲۳ آذر انتخاب شده و جشنواره به مدت ۲ روز از دوم تا چهارم دی‌ماه سال جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار می‌شود.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟