طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها


شیر برنج یکی از غذا های سنتی ایران می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و دارای دو نوع عسلی معمولی و عسلی با خامه می باشد که به خاطر داشتن عسل در آن بسیار خوشمزه و مقوی است و در مدت زمان کمی می توانید در منزل تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه شیر برنج عسلی را با دو روش آموزش خواهیم داد. در مطالب قبلی به...

شیر برنج یکی از غذا های سنتی ایران می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و دارای دو نوع عسلی معمولی و عسلی با خامه می باشد که به خاطر داشتن عسل در آن بسیار خوشمزه و مقوی است و در مدت زمان کمی می توانید در منزل تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل کنید، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه شیر برنج عسلی را با دو روش آموزش خواهیم داد.

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه انواع دسر و پیش غذا از جمله : دسر گلابی، دسر گرانیتا و طرز تهیه حلوا را آموزش دادیم در این مقاله شما را با نحوه تهیه شیر برنج عسلی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها

مواد لازم جهت تهیه شیر برنج عسلی معمولی

شیر : چهار پیمانه برنج : یک پیمانه عسل : یک دوم پیمانه آب : دو پیمانه گلاب : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها

طرز تهیه شیر برنج عسلی معمولی

در روش تهیه شیر برنج عسلی ابتدا برنج را پاک کرده سپس بشویید و اجازه دهید داخل آب ولرم به مدت دو تا سه ساعت خیس شود.

حالا آب برنج را خالی کنید و داخل قابلمه بریزید سپس به آن دو لیوان آب بیافزایید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه که برنج نرم شد به آن چهار پیمانه شیر اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید.

در این مرحله از طرز تهیه شیر برنج عسلی معمولی اجازه دهید برنج کاملا له شود در این فاصله زمانی هر از گاهی به منظور ته نگرفتن شیر برنج آن را هم بزنید.

بعد از ۴۵ دقیقه که شیر برنج به قوام مورد نظر رسید به آن کم کم عسل اضافه کنید و پس از اینکه شیر برنج یکی دو جوش زد در آخر به آن کمی گلاب اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

در مرحله آخر از روش تهیه شیر برنج عسلی، شیربرنج تهیه شده را داخل ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را با دارچین، پودر گل محمدی و عسل تزیین نمایید، نوش جان.

طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها

روش تهیه شیر برنج عسلی با خامه

در روش تهیه شیر برنج عسلی با خامه ابتدا مقداری شیر برنج معمولی را داخل کاسه ای بریزید سپس به آن یک چهار پیمانه خامه اضافه کنید و این دو را با هم مخلوط کنید و در نهایت به قابلمه شیر برنج برگردانید و شروع به هم زدن کنید تا کاملا نرم ویکدست شود.

بعد از زمان پنج دقیقه از روی حرارت برداشته و بر روی درب قابلمه دمی بگذارید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه به همین صورت بماند تا شیر برنج کاملا جا افتاده شود و در آخر درب قابلمه را بردارید.

در مرحله آخر از طرز تهیه شیر برنج عسلی با خامه اجازه دهید شیر برنج خنک شود سپس آن در ظرف سرو بکشید و روی آن را به دلخواه با پودر پسته می توانید تزیین نمایید.

طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها

نکات تکمیلی

در تهیه شیر برنج به منظور له شدن کامل برنج از برنج نیمه دانه استفاده کنید. در تهیه شیر برنج از برنج های با کیفت مانند برنج شمالی استفاده کنید که عطر و بوی خاصی دارند. شیر برنج را می توانید به صورت سرد یا گرم به همراه شیره انگور یا شیره خرما استفاده کنید. عسل را به صورت کم کم به شیر برنج اضافه کنید و بچشید تا بیش از حد شیرین نشود. اگر تمایل دارید می توانید یک چهارم قاشق چای خوری پودر هل نیز به خامه اضافه کنید.

طرز تهیه شیر برنج عسلی خوشمزه و محبوب برای مهمانی ها

شیر برنج برای کودکان زیر دو سال به عنوان یک غذای کمکی محسوب می شود و در میان بزرگسالان به عنوان یک میان وعده ای کامل مورد استفاده قرار گرفته می شود و همچنین برای رشد جوانان نیز بسیار مفید است.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند