انتخابات سالم در گرو داشتن هیئت اجرایی فعال است


انتخابات سالم در گرو داشتن هیئت اجرایی فعال است

یزد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: هیئت اجرایی نقش مهمی در برگزاری انتخابات دارد و انتخاباتی سالم و قانونمند در گرو داشتن هیئت اجرایی فعال و قوی است.

سیدمحمد رستگاری روز چهارشنبه در جلسه انتخابات معتمدین هیئت اجرایی ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرکز حوزه انتخابیه شهرستان یزد،اشکذر و بخش ندوشن افزود: طبق قانون از بین ۳۰ نفر معتمدین محلی از اقشار مختلف هیئت اجرای انتخاب می‌شود و اعضای هیئت اجرایی تمام فعالیت‌های مرتبط با برگزاری انتخابات را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: از بین افراد مدعو تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می‌شوند که اعضای اصلی با همراهی فرماندار، دادستان مرکز استان و رئیس ثبت احوال به عنوان اعضای هیئت اجرایی فعالیت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان یزد اظهار داشت: با همکاری بسیار خوبی که بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت وجود دارد در این انتخابات نیز شاهد کمترین مسئله خواهیم بود و انتخابات پرشور و با حضور حداکثری و مطابق با مر قانون خواهیم داشت.

همچنین رئیس هیئت نظارت شهرستان یزد در این نشست گفت: یکی از وظایف هیئت اجرایی با ریاست فرماندار تعیین تعداد شعبات اخذ رای و همچنین تایید اعضای شعب اخذ رای است.

عزیزالله سیفی افزود: سومین وظیفه ای که علاوه بر هیئت نظارت برای هیئت اجرایی نیز مشخص شده، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی است و آغاز بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر اخذ استعلام در چهار مرجعی که در قانون مشخص شده در هیئت اجرایی نیز بررسی‌های محلی انجام شده و اعلام نظر خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت شهرستان یزد گفت: همه برنامه‌ها باید با پیگیری اعضای هیئت اجرایی انجام شود و آموزش اعضای شعب نیز از وظایف هیئت اجرایی است که مورد تاکید زیادی قرار گرفته است.

در پایان این نشست از بین ۳۰ نفر افراد حاضر و با رای گیری انجام شده به ترتیب محمدعلی شاه حسینی، غلامرضا محمدی، عباسعلی دانافر، منصور ارجمندی مروست، حسین آقا کربلایی، محمود تاج نیا، سیدمحمد طباطبایی و عباس بلوک یزدی به عنوان اعضاب اصلی هیئت اجرایی ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان یزد، اشکذر و بخش ندوشن انتخاب شدند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن