داوطلبان مجلس در قم رکودشکنی کردند


داوطلبان مجلس در قم رکودشکنی کردند

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: در چهارمین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 24 تن دیگر از حوزه انتخابی قم داوطلب شدند که مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در این چهار روز به 45 تن رسید که امروز با این تعداد، بیشترین تعداد ثبت‌نام را نسبت به روزهای گذشته داشته‌ایم.

مرتضی حیدری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان‌ترین داوطلب ثبت‌نام شده در روز چهارم ۳۰ساله و همچنین مسن‌ترین فرد ۶۰ ساله هستند.

وی خاطرنشان کرد: از بین افراد ثبت‌نام شده در امروز؛ سه تن از طلاب حوزه‌های علمیه و ۲۱ تن دیگر نیز از سایر قشرهای جامعه می‌باشند.

وی بیان کرد: از این افراد یک تن دارای تحصیلات دکترا، ۲۱ تن دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و ۲ نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

فرماندار قم گفت:‌ از بین افراد ثبت‌نام شده در امروز؛ ۱۶ تن مرد و هشت تن نیز زن هستند.

وی افزود: در مجموع این چهار روز؛ ۱۲ تن خانم و ۳۳ تن آقا ثبت نام کرده اند که از این افراد ۳۵ داوطلب کارشناسی ارشد، سه داوطلب دکترا و هفت داوطلب دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند.

وی ادامه داد: جوان ترین داوطلب ثبت نام شده در این چهار روز ۳۰ ساله و مسن ترین ۶۷ ساله است.

فرماندار قم در بخش دیگر سخنان خود، از داوطلبان درخواست کرد تا ثبت نام خود را به روزهای آخر و ساعت های پایانی موکول نکنند و برای تسریع در امر ثبت نام از «برنامه ثبت پرسشنامه انتخابات، ویژه تلفن همراه» که بر روی تارنمای وزارت کشور قرار دارد، استفاده کنند.

داوطلبان می‌توانند به تارنمای وزارت کشور به نشانی اینترنتی www.moi.ir مراجعه کنند و «برنامه ثبت پرسشنامه انتخابات، ویژه تلفن همراه» که در سمت راست پایین صفحه نخست این تارنما قرار دارد را، بر روی تلفن همراه خود نصب و اطلاعات خود را وارد و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام را نیز از این طریق بارگذاری نمایند.

انجام این کار از سوی داوطلبان اجباری نیست؛ ولی اگر داوطلبان این کار را انجام دهند، یک کد رهگیری برای آنها ارسال می‌شود و با داشتن این کد رهگیری، فرایند ثبت نام آنها در فرمانداری در کوتاه ترین زمان انجام و این موضوع موجب تسریع در فرایند ثبت نام آنها می شود.

در سه روز نخست ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ تن از حوزه انتخابی قم داوطلب شدند.

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ‌ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری شروع شده است و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذرماه جاری به مدت هفت روز ادامه دارد و داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به فرمانداری قم در خیابان شهید لواسانی (ساحلی) مراجعه کنند.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از روز جمعه ۱۵ تا ۲۱ آذرماه جاری در فرمانداری قم انجام می‌شود.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است