اشراف قدبلند! مقایسه مرسدس-مایباخ GLS 600 و رولزرویس کولینان


اشراف قدبلند! مقایسه مرسدس-مایباخ GLS 600 و رولزرویس کولینان

حالا اکثر خودروسازان وارد بازی شاسی بلندها شده‌اند و نوبت هم به مرسدس-مایباخ رسیده تا در بازار قدبلندهای فوق لوکس خودی نشان دهد. سدان مرسدس-مایباخ چند سالی به عنوان سنگ محک خودروهای اجرایی لوکس شناخته می‌شد. سدان این شرکت از نظر استایل ظاهری و راحتی راننده و سرنشینان سرآمد محصولات زمان خود بود اما در... The post اشراف قدبلند! مقایسه...

حالا اکثر خودروسازان وارد بازی شاسی بلندها شده‌اند و نوبت هم به مرسدس-مایباخ رسیده تا در بازار قدبلندهای فوق لوکس خودی نشان دهد. سدان مرسدس-مایباخ چند سالی به عنوان سنگ محک خودروهای اجرایی لوکس شناخته می‌شد. سدان این شرکت از نظر استایل ظاهری و راحتی راننده و سرنشینان سرآمد محصولات زمان خود بود اما در آن طرف میدان هم رولزرویس قرار داشت؛ اما حالا بحث سدان‌ها را کنار گذاشته و می‌خواهیم شاسی بلندهای این دو شرکت را باهم مقایسه کنیم.

قیمت
هیچ‌یک از شاسی بلندهای GLS 600 و کولینان ارزان نیستند. ما هنوز منتظر اعلام قیمت رسمی مایباخ GLS هستیم اما سدان این شرکت قیمت 199900 دلاری داشته و انتظار داریم قیمت شاسی‌بلند آن نیز فراتر از 200 هزار دلار رود. احتمالاً قیمت پایه این خودرو بیشتر از بهای 325 هزار دلاری رولزرویس کولینان نخواهد بود اما خب هیچ‌کسی هم در این بازار به دنبال خودروی پایه نیست. مشتریان هر دو خودرو هر آپشنی را که بخواهند حتماً انتخاب خواهند کرد چراکه از نظر بودجه کمبودی ندارند. این آپشن ها به راحتی می‌توانند قیمت خودرو را دو برابر بکنند. پرفورمنس
وقتی چنین مبلغ سنگینی را برای یک شاسی‌بلند می‌پردازید انتظار عملکرد بالایی را دارید. قوای محرکه این دست از خودروها باید فوق‌العاده نرم و قوی باشد و مرسدس-مایباخ GLS 600 از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی استفاده خواهد کرد. رولزرویس کولینان روش خاص خودش را داشته و نیروگاه 12 سیلندر 6.7 لیتری توئین توربو را ترجیح داده است.

از نظر قدرت باید گفت مایباخ خروجی 550 اسبی داشته درحالی‌که قدرت کولینان برابر با 627 اسب بخار است. مایباخ GLS در عرض 4.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز 210 کیلومتر در ساعت است. در مقابل کولینان شتاب 4.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی دارد.

استایل و طراحی
کولینان شبیه خودروهایی است که در بازی ویدئویی GTA حضور دارند. افراد با دیدن کولینان ایده‌های گوناگونی خواهند داشت اما مایباخ GLS در نگاه اول دل‌چسب‌تر به نظر می‌رسد. GLS در حالت استاندارد هم شاسی‌بلند خوش‌ترکیبی بوده اما جلوپنجره و رینگ‌های 21 اینچی خاص مایباخ به این خودرو ظاهر خاصی داده‌اند مخصوصاً اینکه بدنه‌ی دو رنگ نیز بر جذابیت آن افزوده است. از نظر ما مایباخ خودروی شیک‌تری بوده و رولزرویس بیشتر مناسب بیانیه‌های خبری و نمایش‌های رسانه‌ای است. کابین
ما هنوز داخل کابین مایباخ GLS ننشسته‌ایم اما می‌دانیم که متریال فوق‌العاده خاص و تکنولوژی‌های سطح بالایی در آن بکار رفته‌اند. سانروف پانورامیک، تبلت های هفت اینچی، نورپردازی 64 رنگی، سیستم صوتی برمستر، شارژ بی‌سیم، نگهدارنده های فنجان گرم و سرد شونده و… همگی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.
در بخش عقب کابین همان سطح راحتی و رفاهی رولزرویس وجود دارد اما مایباخ از نظر صندلی‌ها در دنیای دیگری قرار داشته و از دو صندلی جداگانه با کنسول مرکزی ثابت استفاده کرده است.
هر دو خودرو از نظر کیفیت و استایل کابین هیچ کمبودی ندارند. رولزرویس اشرافیت را بر تکنولوژی ترجیح داده است. البته تکنولوژی‌های مدرنی همچون پشت آمپرهای دیجیتال وجود دارند اما برخی موارد همچون ورودی‌های هوا شبیه نمونه‌های دهه 80 هستند.
نشانه‌ای از پلاستیک در کولینان وجود ندارد و در سراسر کابین چرم و چوب واقعی کار شده است. یکی از موارد برجسته کابین، درب‌های عقب به همراه چترهای مشهور هستند. زمانی که خودرو در حال حرکت باشد فضایی فوق‌العاده ساکت و آرام وجود خواهد داشت. کولینان شبیه اتاق نشیمن فوق‌العاده لوکس و متحرک است. قضاوت نهایی
رولزرویس به ما می‌گوید که مشتریان احتمالاً خودشان رانندگی کولینان را بر عهده خواهند داشت اما مایباخ GLS کاملاً روی بخش عقب کابین تمرکز داشته و صندلی‌های عقب آن بهترین مکان برای نشستن هستند. کولینان همچنین توانایی‌هایی در خارج از جاده دارد. GLS هم حرف‌هایی برای گفتن در این زمینه دارد اما به پای کولینان نمی‌رسد.
شاسی‌بلند مایباخ شاید می‌خواهد رولزرویس شاسی بلندها باشد هرچند خود رولزرویس هم شاسی‌بلند می‌سازد. البته این موضوع برای بریتانیایی‌ها نگران کننده نخواهد بود زیرا کولینان برای جایگزینی خودروهای فعلی طراحی نشده بلکه همان سطح کیفیت و اشرافیت محصولات خاص رولزرویس را ارائه می‌کند.

منبع: carbuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی