بانک‌ها منابع مالی استانی را در آذربایجان‌غربی هزینه کنند


بانک‌ها منابع مالی استانی را در آذربایجان‌غربی هزینه کنند

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌های عامل منابع مالی جذب شده را در داخل استان هزینه کنند تا زمینه رونق بخش‌های مختلف فراهم شود.

بهنام شهدی روز چهارشنبه در جلسه نشست فعالان اقتصادی شهرستان پیرانشهر با اشاره به اولویت‌های استان در حمایت از بخش تولید و سرمایه افزود: تلاش خود را برای رونق واحدهای تولید و صنعتی و خارج کردن رکود در این واحدها به کار می‌بندیم که بانک‌های عامل استان باید در این حوزه کمک کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از بخش تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور ادامه داد: با هماهنگی دفتر وزارت امور خارجه در استان، به دنبال بازارهای جدید برای فروش و صادرات محصولات تولیدی استان در بخش‌های مختلف هستیم.

وی اظهار داشت: با رفع موانع صادرات و افزایش کیفیت محصولات تولیدی استان و بسته‌بندی مناسب شاهد افزایش رونق صادرات در استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با ایجاد سامانه هوشمند، مدیران و فعالان بخش کشاورزی می‌توانند تولید و مصرف، صادرات، ظرفیت‌های تبدیلی و سایر اطلاعات کشاورزی را در آن رصد و مدیریت کنند.

شهدی با اشاره به اینکه از این طریق می‌توان یک تعادل بین تولید و مصرف تولیدات کشاورزی در استان ایجاد کرد، گفت: تولید مبتنی بر قرارداد امروز در دنیا مطرح است و برای اتصال بنگاه‌های خرد استان به بازارهای جهانی نیازمند استفاده از این روش هستیم.

بنابر آمارهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی، آذربایجان‌غربی رتبه نخست فضای کسب و کار را طی فصل‌های تابستان و بهار امسال کسب کرده است؛ دولت تدبیر و امید با اجرای طرح رونق تولید، زمینه بازگشت هزاران واحد تولیدی به چرخه تولید را فراهم کرده است.

یکی از مهمترین نتایج اقدامات دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی توسعه صادرات غیرنفتی بوده و این رشد به حدی است که در طول سال گذشته با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۶ رسید و امسال نیز همین روند نسبت به سال ۱۳۹۷ ادامه دارد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان نظرهای خود در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و چگونگی توسعه اشتغال در منطقه پرداختند.

آذربایجان‌غربی طی یک و نیم سال گذشته همواره از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده‌است.

طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال ۱۳۹۶ در کشور اجرایی شد و آذربایجان‌غربی همواره بین استان‌های برتر کشور در این طرح قرار داشت؛ نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص در آذربایجان‌غربی پرداخت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر