مهارت آموزی در رفع معضل بیکاری جامعه موثر است


مهارت آموزی در رفع معضل بیکاری جامعه موثر است

قزوین - ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مهم دولت و نظام است، گفت: می‌توان با مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در جامعه گام برداشت.

مریم بیدخام شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید بابایی شهر قزوین با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده افزود: استان قزوین به جهت دانشگاهی بودن و داشتن ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری، پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی بیکاری در جامعه به نبود آموزش‌های مهارتی و عملی در دانشجویان باز می‌گردد، اظهار داشت:آنها به همین دلیل پس از فارغ التحصیلی قادر به ایجاد شغل نیستند و این امر موجب سرخوردگی آنها شده و علاوه بر آن توانایی تشکیل زندگی را نیز نخواهند داشت.
این مسئول ادامه داد: در حاضر اشتغال فارغ التحصیلان بیش از هر زمان دیگری ضروری است چون نقش مهمی در رفاه مردم و کاهش معضلات اجتماعی دارد.
وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان تاکید کرد: امسال این طرح در تمامی دانشگاه‌های استان با رویکرد استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی دانشجویان اجرا می‌شود تا آنها به بهترین شکل از توان علمی خود پس از فراغت از تحصیل بهره مند شوند.
بیدخام افزود: این طرح در جهت ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان جویای کار بسیار مفید و موثر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای با بهره گیری از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف هنری، صنعتی، کشاورزی و سایر رشته‌های مورد نیاز جوانان ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش و توانمندسازی جوانان دارد که به نوعی مغفول مانده اند.
بیدخام گفت:با اجرای این طرح در سطح استان و تسری آن به سایر مراکز از پادگان‌ها و مناطق آسیب خیز می‌توان امیدوار بود با ایجاد شغل پایدار برای جوانان بخش مهمی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی