تعبیر خواب سوره فتح - خواندن سوره فتح در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره فتح - خواندن سوره فتح در خواب چه تعبیری دارد؟

امام صادق (ع) تعبیر خواب سوره فتح را توفیق در جهان به لطف و مدد حق تعالی می‌دانند. همچنین از نظر محمد بن سیرین این خواب دلالت بر یاری خداوند و گشوده شدن درب خیرات بر بیننده دارد.

تعبیر خواب سوره فتح - خواندن سوره فتح در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره فتح چهل و هشتمین سوره از قرآن است و ۲۹ آیه دارد. این سوره در مدینه نازل شده است. سوره فتح در ترتیب مصحف، چهل و هشتمین سوره و در ترتیب نزول، صد و دوازدهمین سوره قرآن کریم محسوب می‌شود که پیش از آن سوره صف و پس از آن سوره مائده نازل شده است. در این مطلب با تعبیر خواب سوره فتح همراه ما باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره فتح

محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره فتح می‌خواند، دلیل است حق تعالی او را نصرت دهد و در خیرات وی گشاده شود. کرمانی گوید: ایزد تعالی گناه او را عفو نماید. حضرت صادق (ع) فرماید: حق تعالی او را در جهان توفیق دهد.

هدف از نزول سوره فتح

انطباق مضامین آیات این سوره با فصول مختلفى که دارد، بر قصه صلح حدیبیه که در سال ششم از هجرت اتفاق افتاد روشن است. همچنین سایر وقایعى که پیرامون این قصه اتفاق افتاد، مانند داستان تخلف اعراب از شرکت در این جنگ، جلوگیرى مشرکین از ورود مسلمانان به مکه و نیز بیعتى که بعضى از مسلمانان در زیر درختى انجام دادند را نیز دربرمی‌گیر.

پس غرض سوره بیان لطف و مرحمتی است که خداى تعالى به رسول خدا و مومنین همراه ایشان داشته و در این سفر فتحى آشکار نصیبشان فرموده است. همچنین در این سوره، مدح شایانی از آنان شده و به مومنینی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، وعده جمیلی داده شده است.

بیشتر بخوانید: سوره فتح (شان نزول، خواص و تفسیر)

آیات ابتدایی سوره فتح

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا﴿١﴾

به راستی ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم آوردیم. (۱)

لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکَ وَیَهْدِیَکَ صِرَاطًا مُسْتَقِیمًا ﴿٢﴾

تا خدا [با این پیروزی آشکار] آنچه را [به وسیله دشمنان از توطئه ها و موانع و مشکلات در راه پیشرفت دعوتت به اسلام] در گذشته پیش آمده و آینده پیش خواهد آمد از میان بردارد و نعمتش را بر تو کامل کند و به راهی راست راهنمایی ات نماید. (۲)

وَیَنْصُرَکَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِیزًا ﴿٣﴾

و خدا تو را به نصرتی توانمندانه و شکست ناپذیر یاری دهد. (۳)

هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَعَ إِیمَانِهِمْ ۗ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿٤﴾

اوست که آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد، تا ایمانی بر ایمانشان بیفزاید و سپاهیان آسمان و زمین فقط در سیطره مالکیّت و فرمانروایی خداست و خدا همواره دانا و حکیم است. (۴)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا