اضافه شدن 800 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران تاشش ماه آینده/ مدیریت آینده شهری با اقدامات ما پُز می دهد


اضافه شدن  800 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران تاشش ماه آینده/ مدیریت آینده شهری با اقدامات ما پُز می دهد

رکنا: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تا 6ماه آینده 700تا 800 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد. دولت 1000میلیارد تومان اوراق مشارکت به این مهم اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تا 6ماه آینده 700تا ۸۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد. دولت 1000میلیارد تومان اوراق مشارکت به این مهم اختصاص داده است.

محمدعلیخانی با بیان این که بسیاری از اتوبوس های تک کابین به بخش خصوصی واگذار شده است، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: بیشتر این اتوبوس ها از رده خارج هستند. کمک دولت به بخش خصوصی اختصاص می یابد. قیمت هر اتوبوس ۲ میلیارد نوسازی است. 20درصد از قیمت اتوبوس ها را دولت پرداخت می کند و بخشی از آن را به صورت وام پرداخت می شود و مابقی آن را بخش خصوصی به صورت نقد پرداخت می کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به درآمد بخش خصوصی در اتوبوسرانی افزود: بلیط اتوبوس ها طبق مصوبه و قیمت ها سوبسید دار است. شهرداری مجبور است مابه التفاوت دولت را به بخش خصوصی پرداخت کند. شهرداری 900 میلیارد تومان یارانه بلیط مترو و 900 میلیارد تومان یاران بلیط اتوبوس پرداخت کرده است. این در حالی است که دولت ۲۰۰_۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان سهم یارانه بلیط اتوبوس و مترو سال ۹۷ پرداخت کرده است.

او با بیان این که با کمک دولت 630 واگن به مترو اضافه خواهد شد، گفت: قرارداد مناقصه واگن ها برگزار شده است و یک شرکت چینی که سهام دار واگن سازی است، برنده این مناقصه شد. قرار بر این است که چین قطعات را تامین کند و شرکت واگن سازی اتاق این واگن ها را بسازد. هماهنگی ها انجام شده اما در حال حاضر با مشکل بانکی روبرو هستیم چرا که قرارداد به یورو بسته شده و باید به یوان تبدیل شود.

علیخانی با بیان این که تحویل این واگن ها از ۱۲ماه دیگر شروع می شود تاکید کرد: تحویل واگن ها طبق قرار داد تا ۲ سال آینده طول می کشد و مدیریت دوره بعدی می تواند با آن پُز بدهد و این واگن ها را به نام خود تمام کند.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام