گسترش فرهنگ قرآنی به رفع مشکلات فرآروی جامعه کمک می‌کند


گسترش فرهنگ قرآنی به رفع مشکلات فرآروی جامعه کمک می‌کند

کرمان- ایرنا- امام جمعه سیرجان با اشاره به فعالیت های خوب قرانی در این شهرستان گفت : گسترش فرهنگ قرآنی به مشکلات پیش روی جامعه کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا ، حجه الاسلام سید محمود حسینی روز پنجشنبه در همایش شورای قرآنی امام عصر( عج ) سیرجان افزود: هرچه جامعه در مسیر قرآن قرار گیرد سلامت و سعادت این جامعه تضمین خواهد شد و فرهنگ قرآن است که می تواند مشکلات فراروی جامعه را حل کند.

وی افزود : آموزش عمومی قرآن کریم باید سرلوحه مباحث کلیدی و راهبردی قرآن قرار گیرد و تحرک و پویایی درونی و بیرونی به همراه همگرایی و هم افزایی بیشتر شود.

فعالیت بیش از ۱۰۰ موسسه و خانه های قرآنی در سیرجان

مسئول شورای قرآنی امام عصر (عج)سیرجان گفت : انسجام و همراهی بیش از ۸۰ جلسه خانگی و ۲۵ موسسه و دارالقرآن فعال را از موفقیت های شورای قرآنی امام عصر سیرجان عنوان کرد و خواستار همراهی و هم افزایی جامعه قرآنی شهرستان سیرجان برای توسعه فرهنگ قرآنی شد .

محمد ایران نژاد افزود: کرسی های تلاوت قران کریم برای جوانان در ترویج فرهنگ قرآنی موثر بوده و باید زیرساخت های لازم را برای حضور بیشتر جوانان در برنامه های فعال قرآنی فراهم کنیم و در این راه نیازمند همت والای مسِئولان و رفع مشکلات مالی برای فعالیت های هدفمند و بانشاط در زمینه قرآن کریم هستیم.

وی گفت : در اجرای برنامه های قرآنی با هدف و نتیجه آماده هستیم و می خواهیم همه موسسات یا مراکز قرآنی سطح شهرستان سیرجان طرح و برنامه کارشناسی شده ارائه دهند تا اجرایی شوند و برای موفقیت بیشتر ضرورت دارد همه در کنار هم باشیم.

در ادامه جمعی از مسئولان موسسات و مراکز و نشست های قرآنی به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و خواستار رفع مشکلات مالی و سخت افزاری و نرم افزاری شدند.

در پایان این همایش رای گیری برای انتخاب اعضای جدید شورای قرآنی امام عصر سیرجان انجام شد خانم ها شهناز نصرت آبادی و اعظم خدامی و همچنین آقایان مهدی دلاوری و امین اسدی به عنوان اعضای اصلی و آقایان مجید سعیدی و اسماعیل موحدی به عنوان اعضای علی البدل این شوراانتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403