1186 نفر برای انتخابات مجلس در فرمانداری تهران ثبت نام کرده‌اند


1186 نفر برای انتخابات مجلس در فرمانداری تهران ثبت نام کرده‌اند

فرماندار تهران با اشاره به ثبت نام 1186 نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران، از آغاز مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران از فردا تا پنج شنبه (21 آذر) خبر داد.

1186 نفر برای انتخابات مجلس در فرمانداری تهران ثبت نام کرده‌اند

عیسی فرهادی فرماندار تهران ظهر امروز در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران، گزارشی از آمار ثبت نام‌شدگان روزهای گذشته برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه داده و اظهار داشت: تا پایان چهارمین روز از مهلت قانونی ثبت نام ۱۱۱۸ نفر با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران فرایند ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به ثبت نام از ۹ نفر از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اقلیت‌های دینی گفت: تاکنون ۴ نفر برای حوزه انتخابیه ارامنه و ۳ نفر برای حوزه انتخابیه آشوریان در فرمانداری تهران داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند و برای حوزه انتخابیه اقلیت‌های زرتشتیان و کلیمیان نیز هرکدام یک داوطلب تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: در چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران و ۴ اقلیت های مذهبی، ۴۰۹ نفر با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند که این آمار بیش از ۲ برابر آماری است که در انتخابات دوره قبل در روز چهارم ثبت نام خود را اعلام کرده بودند.

فرماندار تهران ضمن بیان اینکه امروز آخرین روز تشکیل هیات‌های اجرایی در فرمانداری تهران است، تصریح کرد: تاکنون اعضای هر ۵ هیات اجرایی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و چهار اقلیت دینی مشخص شده اند و این هیات کار خود را آغاز کرده است؛ این هیئت به طور عملی از هفدهم آذرماه با تشکیل جلسات وارد فرآیند بررسی صلاحیت‌ها خواهند شد.

فرماندار تهران با اعلام خبر آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران گفت: از فردا (۱۵ آذر) تا پنج شنبه (۲۱ آذر) ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران آغاز می‌شود.

وی افزود: داوطلبان این انتخابات می‌توانند علاوه بر حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور به ستاد انتخابات فرمانداری تهران واقع در طبقه همکف ساختمان فرمانداری در خیابان میرعماد مراجعه کنند.

فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو روز دیگر یعنی روز شنبه شانزدهم آذرماه پایان می‌یابد و بر اساس قانون انتخابات و روزشمار برگزاری انتخابات هیچ تغییری در مهلت زمانی مراحل مختلف ایجاد نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام