استاندار: اجرای طرح قطار شهری همدان شتاب گیرد


استاندار: اجرای طرح قطار شهری همدان شتاب گیرد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مطالعات اجرای طرح قطار شهری در مرکز استان باید شتاب گرفته و هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در دیدار با سرمایه گذار قطار شهری همدان افزود: توسعه گردشگری به عنوان مسیر توسعه همدان تعیین شده و ضروری است قطار شهری آن نیز هرچه سریعتر بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه همدان بهترین مقصد گردشگری برای استان های مجاور است، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که توان و تخصص لازم برای راه اندازی قطار شهری در کشورمان وجود دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان بهره ببریم.

شاهرخی ادامه داد: در حوزه گردشگری و توسعه‌ای در استان همدان طرح‌های بسیار زیادی در دست اقدام است که توسعه گردشگری دیار هگمتانه را رقم می زنند.

استاندار همدان اضافه کرد: مطالعات قطار شهری باید تسریع شود تا وارد فاز اجرایی شده و در راستای ارتقا جایگاه استان گام های بزرگتری برداریم.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم یک کار ماندگار در استان انجام دهیم، گفت: حوزه راه آهن یکی از بخش هایی است که بیشترین کارایی را دارد و در این حوزه تصمیم به اجرای اقدامات اثرگذار داریم.

استاندار همدان تاکید کرد: همدان در مسیر توسعه پایدار است و از سرمایه گذاری در استان استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در این استان گفت: همدان برای توسعه محیط زیست و اشتعال باید به سمت گردشگری سوق یابد، چراکه توسعه ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست را هم حفظ می کند.

استاندار همدان افزود: در همدان زیر ساخت های گردشگری فراهم شده است و در حوزه برندسازی، نام استان همدان با شهر جهانی سفال، شهر جهانی انگور و مبل و منبت ملایر، مبل و منبت تویسرکان و شهر سراب های خروشان نهاوند عجین شده است.

شاهرخی اظهار داشت: همدان به واسطه ظرفیت های خوب گردشگری، صنایع دستی، صنعت، معدن و کشاورزی آمادگی همکاری با شرکت های بین المللی را دارد و امنیت سرمایه گذاری آنها را تضمین می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر