نجات جان 40درصد بیماران ایست‌قلبی به‌روش اکمو


نجات جان 40درصد بیماران ایست‌قلبی به‌روش اکمو

رئیس دومین جشنواره بین‌المللی بیهوشی قلب گفت: اکمو فناوری احیای قلبی و ریوی در بیمارانی است که دچار ایست قلبی شده‌اند.

آقای دکتر علیرضا جهانگیری فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین همایش بین المللی بیهوشی قلب و اکمو افزود: اتفاق خوبی که رخ داده برگزاری روش اکمو است. روش اکمو یک روش احیای قلب در بیمارانی است که نارسایی قلبی یا ریوی دارند.

وی گفت: به گونه‌ای که اگر فردی به هر علتی قلبش از کار ایستاد و با اقدامات اولیه جانش نجات یافت و حتی تا ۸۰ درصد احتمال مرگ برای او تصور شود با روش دستگاه اکمو خون بیمار را گرفته از بدن خارج کرده و به دستگاه اکمو انتقال می‌دهیم به دستگاه قلب و ریه مصنوعی و به نوعی اکمو حمایت خارج بدنی از بیماران نارسایی قلبی است.

آقای جهانگیری فرد افزود: پس از احیای قلب یا ریه با دستگاه اکمو اگر نیاز به پیوند قلب شود، این اقدام صورت می‌گیرد و هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری این تکنولوژی بکار گرفته شده است.

وی با اشاره به فصل سرما و شیوع آنفلوانزا گفت: به علت درگیری ریه بیماران در آنفلوانزا این روش بسیار کمک کننده است و هم اکنون دو بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان مسیح دانشوری تحت حمایت فناوری اکمو در حال درمان هستند.

آقای جهانگیری فرد افزود: اگر فناوری اکمو به درستی انجام شود تا ۶۰ درصد می‌توان به احیای قلب بیمار بیانجامد و ما نیز در بیمارستان مسیح دانشوری توانسته ایم ۴۰ درصد بیماران محکوم به مرگ را نجات دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو