مرکز رشد و فن آوری گچساران افتتاح شد


مرکز رشد و فن آوری گچساران افتتاح شد

 گچساران--ایرنا-مرکز رشد و فن آوری شهرستان گچساران در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان روز پنجشنبه با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان استانی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز رشد و فن آوری گچساران در زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع در محل دانشگاه آزاد محل مناسبی برای حمایت از پژوهشگران و ایده های خلاق است.
سید شمس الدین هاشمی اظهار داشت: فضاهای کارگاهی،آزمایشگاهی،مطالعه و زیرساخت هایی چون اینترنت در مرکز رشد و فن آوری گچساران آماده خدمات رسانی به جوانان خلاق و دارای ایده است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض و وام های بانکی از جمله های دولت برای تبدیل ایده های خلاق به تجاری سازی و ثروت آفرینی است.

هاشمی با اشاره به اینکه مرکز رشد و فن آوری گچساران در سال ۱۳۹۷ مجوز راه اندازی گرفته است ابراز امیدواری کرد: این مرکز در کنار پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد بتواند گره‌گشای ایجاد فرصت های شغلی و بهره وری بهینه اقتصادی از ظرفیت های موجود طبیعی استان چون گیاهان دارویی،نفت،گاز،پتروشیمی و گردشگری باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون ۳۳ واحد دانش بنیان و شرکت های فن آورانه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحدهای فن آورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۱۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
هاشمی با بیان اینکه ایجاد پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد سال۱۳۸۶به تصویب رسید ابراز داشت:این طرح پس از سال ها انتظار سال ۱۳۹۷فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و فن آورانه استان از سال گذشته تاکنون ۸۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند.

رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز رشد و فن آوری شهرستان کهگیلویه تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بهره برداری دیرهنگام از پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اظهار داشت: اطلاع رسانی برای جذب نخبگان به این مرکز ضرورتی برای تبدیل ثروت های طبیعی استان به ثروت است.

غلامرضا تاجگردون اظهار داشت:راه اندازی مرکز رشد و فن آوری گچساران در محل دانشگاه آزاد اسلامی گامی اثرگذار برای پیوند علم و صنعت خواهد بود.

وی گفت: مقوله هایی مانند کاهش صادرات نفت کشور و ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از سویی و نیاز به سرمایه گذاری های کلان در واحدهای بزرگ صنعتی ضرورت حمایت واحدهای فن آورانه را دوچندان کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آئین با یادآوری سرمایه گذاری های کلان برای تربیت نیروهای انسانی گفت: حمایت از پارک های علم و فن آوری هم از نقطه نظر تجهیزاتی و هم از نظر پرداخت تسهیلات بلاعوض و یا وام های ارزان قیمت نیاز جدی کشور است.

مهدی کشمیری ایجاد فرصت های شغلی جدید،ثروت آفرینی با سرمایه کم و تجاری سازی علو و فن آوری را از ویژگی های شرکت های دانش بنیان دانست.

وی اظهار داشت: ظرفیت سازی مراکز رشد و پارک ها با همکاری معاونت علمی، بازنگری در آئین نامه مراکز رشد و اساسنامه پارک ها، تقویت هیات امنا پارک ها در راستای بهره برداری بهتر و اعطای یارانه تجاری سازی به پارک ها ازبرنامه های مهم دولت برای حمایت از این مراکز است.

در پایان این آئین از غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ایجاد پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد و مرکز رشد و فن آوری گچساران با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی