بسیج از مسجد نشات گرفته و باید در آن باقی بماند


بسیج از مسجد نشات گرفته و باید در آن باقی بماند

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان‌اینکه بسیج از مسجد نشات گرفته و باید در آن باقی بماند و در همه محلات حضور داشته باشد، گفت: همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با مساجد اهمیت بسیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» امروز (سه شنبه، ۱۲ آذرماه) در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه نورالاصفیا برگزار شد، طی سخنانی گفت: بسیج یک نهاد مردمی است که در دوران دفاع مقدس، امام راحل فرمان تشکیل آن را دادند.

موسس حوزه علمیه نورالاصفیا با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب درباره بسیج، تصریح کرد:‌ بسیج از مسجد نشات گرفته و باید در آن باقی بماند و در همه محلات حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در ایجاد امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی نقش بسیار مهمی دارد، اضافه کرد: بر همین اساس طلاب بسیجی باید به وظایف خود در بسیج حوزه‌های علمیه توجه خاص کنند. طلاب بسیجی با کارهای فکری و تربیتی در بخش اجتماعی جامعه فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی درباره دشمنی دشمنان بر علیه مردم کشورمان، ابراز کرد: امروز دشمنان در فضای مجازی دنبال گمراه کردن جوانان و نابودی اعتقادات و باورهای آنها هستند طلاب بسیجی باید در این زمینه مردم را آگاه کرده و به آنها بصیرت بدهند.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با مساجد اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: طلاب بسیجی باید در زمینه علمی سرمایه‌گذاری کنند تا در همه عرصه‌ها به موفقیت‌های بزرگ دست یابند.

موسس حوزه علمیه نورالاصفیا در ادامه سخنان خود با اشاره به فقراتی از خطبه متقین در نهج‌البلاغه که امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به همام آن را فرموده است، تاکید کرد: خداوند متعال از اطاعت و عبادت مخلوقات بی‌نیاز و از معصیت آنان در امان است و اطاعت یا معصیت بندگان به خداوند سود و ضرری نمی‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در ادامه شرح همین خطبه بیان کرد: متقین فضایل و جایگاه خاص نزد مردم و خداوند دارند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: انسان باید بندگی پروردگار متعال را داشته باشد با بندگی الهی انسان به تقوا دست پیدا می‌کند،‌ انسان با تقوا همواره مراقب است که از حرام‌ها پرهیز کرده و به انجام واجبات مقید باشد.

موسس حوزه علمیه نورالاصفیا افزود: انسان باتقوا در همه زندگی خود مراقب نقس و عمل خود است و در مسیری گام برمی‌دارد که خداوند آن را برای او مشخص کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌ها به واسطه کسب فضایل و مراتب تقوا نزد خداوند دارای رتبه‌های مختلفی هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...