طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و نکات طلایی برای ترد و خوش طعم شدن آن


طرز تهیه میگو سوخاری که از جمله غذا های فست فودی خوشمزه و پرطرفدار در جهان می باشد، بسیار ساده و آسان است، بنابراین در ادامه می توانید دستور طبخ این غذای لذیذ را فراگرفته و در منزل امتحان کنید. میگو یک غذای دریایی خوشمزه و دارای فواید بسیار می باشد؛ تهیه انواع میگو ساده، میگو سوخاری، میگو پفکی، ناگت میگو و … طرفداران زیادی دارد، از این رو در...

طرز تهیه میگو سوخاری که از جمله غذا های فست فودی خوشمزه و پرطرفدار در جهان می باشد، بسیار ساده و آسان است، بنابراین در ادامه می توانید دستور طبخ این غذای لذیذ را فراگرفته و در منزل امتحان کنید.

میگو یک غذای دریایی خوشمزه و دارای فواید بسیار می باشد؛ تهیه انواع میگو ساده، میگو سوخاری، میگو پفکی، ناگت میگو و … طرفداران زیادی دارد، از این رو در اینجا قصد داریم، دستور تهیه میگو سوخاری به روش فرانسوی را در اختیار علاقمندان به آموزش آشپزی قرار دهیم، برای یادگیری این غذای خوشمزه پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان دنبال نمایید.

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و نکات طلایی برای ترد و خوش طعم شدن آن

مواد لازم

آرد سفید/ یک لیوان آرد سوخاری/ یک لیوان سیر/ ۵ حبه تخم مرغ/ یک عدد آبلیمو/ ۳ قاشق غذا خوری میگو پاک شده/ یک کیلوگرم روغن سرخ کردنی/ به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه/ به میزان لازم

طرز تهیه میگو سوخاری به روش فرانسوی

برای تهیه میگو سوخاری در ابتدا باید میگو را پاک کرده و بشویید، برای این کار می توانید به وسیله چاقو پشت کمر میگو را برش زده و با استفاده از یک خلال دندان، رگ سیاه آن را خارج کنید، سپس میگو ها را شسته و آبکش کنید.

میگو ها را داخل کاسه بزرگی قرار دهید و سیر های پوست گرفته و رنده شده را به آن بیافزایید. سپس آبلیمو را اضافه کرده و بعد مقدار کافی از نمک و فلفل بپاشید، اکنون همه مواد را خوب هم بزنید تا میگو ها به مواد آغشته شوند، سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید.

به منظور طعم دار شدن میگو ها، ظرف حاوی مواد را به مدت زمان ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار هید. اکنون آرد سفید و آرد سوخاری را در دو ظرف جداگانه بریزید و در کنار هم قرار دهید و سپس تخم مرغ را نیز در کاسه جداگانه ای شکسته و با چنگال کمی هم بزنید.

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و نکات طلایی برای ترد و خوش طعم شدن آن

در ادامه طرز تهیه میگو سوخاری شده، ظرف میگو ها را از یخچال خارج کنید. درون تابه ای کوچک و گود مقدار کافی روغن بریزید، به گونه ای که میگو ها بتوانند درون آن شناور باشند، سپس شعله را کم کنید تا به آرامی داغ شود، بعد از داغ شدن روغن، میگو ها را ابتدا درون آرد سفید غلتانده و بعد به تخم مرغ آغشته کنید و در مرحله آخر در آرد سوخاری بغلتانید تا سطح آن را کامل بپوشاند و سپس داخل روغن داغ بگذارید تا سرخ و مغز پخت شود؛ میگو ها زود سرخ می شوند، بنابراین به محض اینکه طلایی شدند، می توانید آن را از داخل روغن در آورده و بر روی یک دستمال تمیز آشپزخانه و یا صافی قرا ردهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حال بعد از سرخ شدن تمام میگو ها می توانید غذا را آماده سرو کرده و به همراه سس دلخواه، سیب زمینی سرخ کرده و سالاد سبزیجات میل کنید.

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و نکات طلایی برای ترد و خوش طعم شدن آن

نکات کلیدی در تهیه میگو سوخاری

در هنگام غلتانیدن میگو در آرد سفید، آن را به مقدار بسیار کمی از آرد آغشته کنید. در صورت تهیه میگو سوخاری ساده می توانید از ادویه های دلخواه و باب طبع خود مثل دارچین و مقداری جعفری خُرد شده در داخل آرد سوخاری استفاده نمایید.

میگو ها در زمان سرخ شدن باید درون روغن شناور باشند، توجه داشته باشید که میگو ها را زیاد سرخ نکنید، تا حالت ترد خود را از دست ندهند.

در صورتی که می خواهید روغن اضافی میگو ها گرفته شود، می توانید آن را در صافی بریزید تا روغن اضافی آنها خارج شود.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد