امام جمعه گنبدکاووس: رای مردم، حرف اول و آخر در جمهوری اسلامی است


امام جمعه گنبدکاووس: رای مردم، حرف اول و آخر در جمهوری اسلامی است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس در شرق استان گلستان با بیان اینکه رای مردم حرف اول و آخر در انتخاب دولتمردان و مسئولان نظام است، گفت: برگزاری انتخابات در ایران اسلامی واقعی است و دشمنان برای ثابت کردن خلاف این موضوع تلاش بی‌نتیجه می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گنبدکاووس با اشاره به آغاز نام‌نویسی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب نماینده از هر قومیت و جناحی برای این دوره از مجلس شورای اسلامی همانند سایر دوره‌ها با رای مردم اتفاق می‌افتد و انتقال قدرت با برگزاری انتخابات و رای مردم، افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است که باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: هیات اجرایی، مسوول برگزاری انتخابات است و وزارت کشور کار پشتیبانی را برعهده دارد و هیات نظارت و ظیفه دارد به دور از تعصبات و نگاه جناحی بر روند برگزاری این رویداد مهم نظارت واقعی و موثر داشته باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: یکی از زمان‌هایی که عظمت ولایت فقیه آشکار شد تصمیم رهبری در رابطه با برخورد با فتنه امنیتی چند هفته قبل بود و اخیرا نیز شورای عالی امنیت ملی در یک نامه خدمت رهبری از ایشان خواستند که به وضعیت مال‌باختگان و جان‌باختگان حوادث اخیر رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام ترابی ادامه داد: رهبری فرمودند با تمام افرادی که در اعترضات اخیر دستگیر شدند به غیر از آنانی که دستورپذیر از خارج بودند، با رافت اسلامی برخورد شود و بر اساس چارچوب‌های قانونی موجود شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان باخته‌اند در حکم شهید محسوب شده و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به سفر ترامپ به افغانستان گفت: وی که همواره یکی از اصول سیاست‌های آمریکا را ارزش قائل شدن به حق حاکمیت دولت‌ها می داند بدون اجازه و پاسپورت به دیدار سربازهای آمریکایی در یکی از پایگاه‌های افغانستان رفته و حتی زمان ملاقات رییس جمهور این کشور با خودش با وی با دیده تحقیر برخورد کرده که این نشان از پایبندنبودن آمریکا به حق حاکمیت دولت‌هاست.

امام جمعه گنبدکاووس در رابطه با طرح مطرح شده برای تقسیم عراق به عنوان بزرگترین توطئه علیه این کشور که با ایثارگری مردمی و حمایت‌ها با محوریت آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق، خنثی شد، گفت: دشمنان با احساس شکست در این طرح تصمیم به ایجاد اغتشاش و تشنج داخلی در این کشور گرفتند که باز هم با هدایت‌ مرجعیت تاکنون به هدف خود نرسیدند.

حجت‌الاسلام ترابی با گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر اظهار داشت: امام صادق (ع) قبل از تولد حضرت معصومه (س) فرمودند بزودی برای ما نوزادی به دنیا می‌آید که عظمت وی به گونه‌ای است که به خاطر حضور وی علم از جای دیگر به قم منتقل و قم خانه دوم شیعیان بعد از کوفه می‌شود.

وی افزود: چهار امام معصوم سفارش به زیارت حضرت معصومه (س) کردند و بر اساس روایات، عاقبت‌ به خیری از جمله عظمت‌های زیارت این بانوی بزرگوار است.

گنبدکاووس با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر