اعزام 120 دانش آموز آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر به مناطق عملیاتی جنوب


اعزام 120 دانش آموز آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر به مناطق عملیاتی جنوب

رشت-ایرنا-120 نفر از دانش آموزان دختر مدارس آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در قالب سومین مرحله از کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش آستانه اشرفیه با اشاره به اعزام این دانش اموزان به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر این شهرستان ، با سه دستگاه اتوبوس از محل گلزار شهدا آستانه اشرفیه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

محمد رضا سیرتی با اشاره به اینکه تعداد ۸۰ نفر از این دانش آموزان از حوزه آستانه اشرفیه و ۴۰ نفر نیز از بخش بندرکیاشهر اعزام شده اند افزود: امسال و در طی دو مرحله گذشته تعداد ۴۰ دانش آموز پسر و ۸۰ دانش آموز دختر مدارس تحت پوشش اداره آموزش و پرورش آستانه اشرفیه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش بخش بندرکیاشهر نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعزام کاروان دانش آموزی راهیان نور این بخش گفت: از ابتدای امسال تاکنون و در طی دو مرحله گذشته تعداد ۸۰ نفر از دانش آموزان این بخش به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند، ضمن آنکه امروز نیز سومین مرحله کاروان نور دانش آموزان بندرکیاشهر به این مناطق اعزام شده اند.

ناصر رحیمی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت اعزام کاروان های راهیان نور اظهار داشت: اعزام کاروان های راهیان نور می تواند دانش آموزان را با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس آشنا سازد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های معنوی دوران دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام اظهار داشت: شرکت دانش آموزان در کاروان های راهیان نور در زندگی فردی و اجتماعی آنان اثرات معنوی بسیاری را به همراه خواهد داشت .

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکشهر در شرق استان گیلان قرار دارد و حدود ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر در این منطقه در مقاطع مختلف مشغول تحصیل اند.

*تجلیل از دانش آموزان برگزیده کیاشهر

طی آیینی از ۱۶۴ دانش آموز برگزیده مدارس بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل شد.

رییس اداره آموزش و پرورش بندر کیاشهر در این آیین در سالن دکتر حسابی این بخش اظهار داشت: این دانش آموزان طی یکسال گذشته در رشته های مختلف علمی ، ورزشی ، فرهنگی فعالیت داشته اند.

ناصر رحیمی نژاد افزود: شرکت در المپیادهای علمی ، فرهنگی و ورزشی مدارس ، شرکت در مسابقات قرآنی ، احکام و نهج البلاغه ، انجام فعالیت های فرهنگی چون هنرهای تجسمی ، داستان نویسی و مقاله نویسی ، ارائه فعالیت های تحقیقی و پژوهشی از جمله فعالیت های این دانش آموزان برگزیده بوده است.

به گفته رحیمی نژاد، برگزاری این آیین در راستای توسعه سند چشم انداز تحول آموزش و پرورش و با هدف تشویق دانش آموزان این بخش صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۶۴ واحد آموزشی در این بخش اظهار داشت: ۴ هزار و ۴۶۲ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بخش بندرکیاشهر مشغول به تحصیل هستند.

در پایان این آیین با حضور نماینده مردم ، امام جمعه ، مسئولان ادارات و نهادها ، فرهنگیان و دانش آموزان با اهداء جوایزی از دانش آموزان برگزیده بخش بندرکیاشهر تجلیل شد.

بخش بندرکیاشهر با داشتن ۳۴ روستا در شرق استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی