تعبیر خواب سوره ق - خواندن سوره ق در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره ق - خواندن سوره ق در خواب چه تعبیری دارد؟

محمد بن سیرین تعبیر خواب سوره ق را مشغول شدن بیننده خواب به طاعت و عبادات می‌داند. امام صادق (ع) این خواب را گشاده شدن روزی بر بیننده تعبیر کرده اند.

تعبیر خواب سوره ق - خواندن سوره ق در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره ق پنجاهمین سوره از قرآن است و دارای ۴۵ آیه است. سوره «ق» مکی است. حسن گوید: این سوره مکى است غیر از آیه «وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّماواتِ وَالْأَرْضَ» (آیه ۳۸) تا «وَ قَبْلَ الْغُرُوبِ».(آیه ۳۹) و معدل از ابن عباس نقل کرده است که این سوره مکى است، بغیر از آیه «وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّماواتِ وَالْأَرْضَ» تا آخر آیه.

این سوره در ترتیب مصحف، پنجاهمین سوره و در ترتیب نزول، سی و چهارمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره مرسلات و پس از آن سوره بلد نازل شده است. در این مطلب با تعبیر خواب سوره ق همراه ما باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره ق

محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره ق می‌خواند، دلیل است به طاعت و عبادات مشغول گردد. حضرت صادق (ع) فرماید: حق تعالی روزی بر وی فراخ گرداند.

هدف از نزول سوره ق

این سوره مساله دعوت اسلام را بیان مى‌کند. و به آنچه در این دعوت است اشاره می‌کند، یعنى انذار به معاد و انکار مشرکین به معاد، و تعجبى که از آن داشتند که بعد از مردن و بطلان شخصیت آدمى و خاک شدنش چگونه دوباره زنده مى‌شود و به همان صورت و وضعى که قبل از مرگ داشت برمى‌گردد؟ آن گاه تعجب آنان را رد مى‌کند به این که علم الهى محیط به ایشان است، و کتاب حفیظ که هیچ یک از احوال خلقش و هیچ حرکت و سکون آنها- چه خردش و چه کلانش- از قلم آن کتاب نیفتاده نزد اوست. آن گاه این منکرین را تهدید مى‌کند به اینکه اگر به راه نیایند بر سرشان همان خواهد آمد که بر سر امت‌هاى گذشته و هلاک شده آمد.

و آن گاه براى بار دوم باز به علم و قدرت خداى تعالى پرداخته از راه تدبیرى که در خلقت آسمان‌ها و آراستن آن با ستارگان بى حرکت و با حرکت و تدابیر دیگرى که به کار برده و نیز تدبیرى که در خلقت زمین به کار برده و آن را گسترده و کوه‌هاى ریشه دار در آن جایگزین ساخته گیاهان نر و ماده در آن رویانیده و نیز به اینکه آب را از آسمان فرستاده و ارزاق بندگان را تامین نموده و زمین را با آن آب زنده کرده است، علم و قدرت او را اثبات مى‌کند. و نیز به همین منظور به بیان حال انسان مى‌پردازد که از اولین روزى که خلق شده و تا زنده است در تحت مراقبت شدید و دقیق قرار دارد، حتى یک کلمه در فضاى دهانش نمى‌آورد، و از این بالاتر یک خاطره را در دلش خطور نمی‌دهد، و نفسش آن را وسوسه نمی‌کند، مگر آنکه همه‌ اش را ثبت مى‌کنند.

و آن گاه بعد از آنکه مرد با او چه معامله مى‌شود و بعد از زنده شدنش براى پس دادن حساب، هم چنان در تحت مراقبت هست تا آنکه از حساب فارغ شود، یا به آتش در آید اگر از تکذیب کنندگان حق باشد، و یا به بهشت و قرب پروردگار اگر از متقین باشد.

و کوتاه سخن آنکه: زمینه گفتار در این سوره مساله معاد است، و یکى از آیات برجسته آن آیه" لَقَدْ کُنْتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَکَشَفْنا عَنْکَ غِطاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ" و یکى دیگر آیه" یَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَ تَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِیدٍ" و یکى هم آیه" لَهُمْ ما یَشاؤُنَ فِیها وَ لَدَیْنا مَزِیدٌ" است.

آیات ابتدایی سوره ق

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

ق ۚ وَالْقُرْآنِ الْمَجِیدِ﴿١﴾

قاف، سوگند به قرآن مجید [که محمّد، فرستاده ماست و وقوع قیامت حق است.] (۱)

بَلْ عَجِبُوا أَنْ جَاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ فَقَالَ الْکَافِرُونَ هَٰذَا شَیْءٌ عَجِیبٌ ﴿٢﴾

[کفر پیشگان نه تنها ایمان نیاوردند] بلکه از اینکه بیم دهنده ای از خودشان به سوی آنان آمد تعجب کردند و در نتیجه کافران گفتند: این چیزی عجیب است. (۲)

أَإِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا ۖ ذَٰلِکَ رَجْعٌ بَعِیدٌ ﴿٣﴾

آیا هنگامی که مردیم و خاک شدیم [زنده می شویم و به حیات دوباره باز می گردیم؟] این بازگشتی دور [از عقل] است. (۳)

قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنْقُصُ الْأَرْضُ مِنْهُمْ ۖ وَعِنْدَنَا کِتَابٌ حَفِیظٌ ﴿٤﴾

بی تردید ما آنچه را که زمین از اجسادشان می کاهد، می دانیم و نزد ما کتابی ضبط کننده [همه امور چون لوح محفوظ] است. (۴)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟