استاندار چهارمحال و بختیاری:16آذر روز مقاومت تاریخی جوانان ایران است


استاندار چهارمحال و بختیاری:16آذر روز مقاومت تاریخی جوانان ایران است

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری، با صدور پیامی با گرامیداشت روز دانشجو این روز را به عنوان نمونه‌ای از مقاومت تاریخی جوانان ایران عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی روز شنبه در این پیام خود تاکید کرده است: ۱۶ آذر،روز دانشجو نماد استکبارستیزی، استقلال خواهی و نمونه والای مقاومت تاریخی جوانان ایران عزیز و تجلی بصیرت و یادآور فداکاری، رشادت و حریت دانشجویی است.

در این پیام آمده است: بی‌تردید این فریاد استکبار و استعمارستیزی، الگو و نماد جاودان آزادی‌خواهی ملتی است که توانست با رهبری و هدایت هوشمندانه امام راحل، رژیم فاسد طاغوت را برای همیشه از صحنه روزگار محو کند.

در این پیام تاکید شده است:شصت و شش سال پیش در چنین روزی، دانشگاه سنگر دانشجو شد و خون پاک دانشجویانی که در مقابل شیطان بزرگ سر خم نکردند گواهی سند آزادگی و حق طلبی جوانان ایران گردید.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دانشجو مظهر نشاط، عدالت خواهی، استکبار ستیزی و مطالبه گری است. جایگاه دانشجو از ارزش خاصی برخوردار است و توجه به این قشر دارای اهمیت ویژه‌ای است، همانگونه که رهبری فرموده اند: "قشر دانشجو برای ما، برای این کشور و برای آینده، مهم است".

عباسی در پایان با تبریک روز دانشجو تاکید کرد:اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو«مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی»، روز دانشجو را به دانشجویان و دانشگاهیان عزیز استان چهارمحال و بختیاری تبریک و تهنیت عرض نموده، از دانشجویان عزیز می خواهم با تحقیق و پژوهش، در چارچوب سیاست توسعه متوازن، ظرفیتهای مختلف استان را رونق بخشند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۰ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف در مراکز علمی و دانشگاهی دارد.

دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران، مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.
این تظاهرات با یورش نظامیان به خاک و خون کشیده شد.

در یورش نظامیان رژیم پهلوی به تظاهرکنندگان ۳دانشجوی ایرانی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند و از این رو ۱۶ آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی