جشنواره ایده سبزکوه چهارمحال و بختیاری آغاز شد


جشنواره ایده سبزکوه چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- چهارمین دوره جشنواره ایده‌ سبزکوه در راستای شناسایی ایده‌های برترچهارمحال و بختیاری همزمان با هفته پژوهش آغاز شد.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره‌ ایده‌های برتر سبزکوه برای چهارمین سال متوالی در راستای شناسایی فن‌آفرینان عرصه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی استان، تجاری‌سازی ایده‌های برتر و تکریم پژوهشگران برتر برگزار می‌شود.

مجتبی بنیادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره همزمان با آغاز هفته پژوهش در استان به صورت رسمی اجرایی شد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا پایان سال فرصت دارند ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی خود را به آدرس www.sabzkoohchb.ir ارسال کنند.

بنیادیان، تمرکز چهارمین دوره جشنواره ایده سبزکوه را بر بخش دانش‌آموزی اعلام کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود اما امسال محوریت با بخش دانش‌آموزی است.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایده‌های دریافتی پس از تعطیلات عید نوروز داوری و از صاحبان ایده‌های برتر در آیین اختتامیه تجلیل می‌شود.

بنیادیان، راه‌اندازی مدرسه خلاقیت برای دانش‌آموزان ایده‌پرداز را از مهمترین برنامه‌های جشنواره ایده سبزکوه اعلام کرد و افزود: برای دانش‌آموزانی که ایده‌های قابل قبولی را به دبیرخانه ارسال کنند در فصل تابستان مدرسه فصلی خلاقیت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ پژوهش در مدارس، اظهار داشت: اگر ذهنیت افراد در سنین کودکی برای انجام تحقیق و پژوهش آماده شود در آینده با جامعه پژوهشگر و ایده‌پرداز روبرو خواهیم شد که می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

بنیادیان خاطر نشان کرد: فراخوان این جشنواره در مدارس و مراکز رشد دانشگاه‌های استان اطلاع‌رسانی شده است.

به گزارش ایرنا، در سومین جشنواره ایده سبزکوه، ۱۶۹ اثر در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به دبیرخانه جشنواره ارسال که از این تعداد ۶ ایده برتر، برگزیده اعلام شد.

برنامه‌های هفته پژوهش استان چهارمحال و بختیاری از ۱۶ تا ۲۲ آذر برگزار می‌شود.

هفته ملی پژوهش و فناوری نیز از ۲۳ تا ۲۸ آذرماه نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت