تفاهم نامه همکاری بانک رسالت با سازمان بهزیستی


تفاهم نامه همکاری بانک رسالت با سازمان بهزیستی

پول نیوز - بانک قرض الحسنه رسالت و سازمان بهزیستی کشور با هدف ایجاد کسب و کارهای خرد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری بانک رسالت با سازمان بهزیستیبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض الحسنه رسالت درخصوص اعطا تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در بخش کارفرمایی و خوداشتغالی در قالب وجوه اداره شده و تسهیلات تکلیفی قانون بودجه ویژه جامعه هدف بهزیستی در سطح کشور به امضای وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت رسید.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در این نشست با اشاره به حمایت های بانک از کسب و کارهای خرد و خانگی گفت: برای تحقق این مهم، الگوی توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت را به کار گرفته ایم.
محمدحسین حسین زاده با تشریح فعالیت های شبکه توسعه اجتماعی رسالت افزود: این شبکه متشکل از شش سازمان راهبری است که بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از این سازمان ها نقش تامین مالی اعضا را عهده دار است.


وی با تاکید بر معرفی و شناخت آحاد جامعه از فعالیت های این شبکه، اظهارداشت: رسالت ما بهبود سبک زندگی از طریق همیاری اجتماعی و تولید در شهرهای کوچک و مصرف در شهرهای بزرگ است.
حسین زاده با بیان اینکه 12هزار کانون همیاری اجتماعی در کشور ایجاد شده است، گفت: یکی از اهداف شبکه توسعه اجتماعی رسالت توانمندسازی و مهارت افزایی اعضای کانون ها است و مددجویان سازمان بهزیستی از این قاعده مستثنی نیستند.


معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه شبکه توسعه اجتماعی رسالت حرکتی سیستماتیک با الگوی توسعه ای بومی شده است، گفت: این مهم با شبکه های کسب و کار شرق نیز متفاوت است؛ لذا می توانیم همکاری نزدیک تری در حوزه فعالیت های بهزیستی بالاخص اشتغال با توجه به نمونه های عینی شبکه توسعه اجتماعی رسالت داشته باشیم و برای زنان سرپرست خانوار و جامعه معلولان کسب و کارهای خرد ایجاد کنیم.


وحید قبادی دانا افزود: این فعالیت در قالب جهادی شکل گرفته است و تجربه این چنین فعالیتی را بهزیستی در طرح CBR تجربه کرده است به طوری که اهالی مناطق روستایی متولی همیاری، همراهی و یا حتی راهبری می شوند.


وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت های موجود در حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی برای رسیدن به این مهم آماده است، گفت: امیدوارم انعقاد این تفاهم نامه آغازی برای تداوم همکاری های بیشتر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403