مورد حادی از ابتلا به آنفلوآنزا در نهاوند نداشتیم


مورد حادی از ابتلا به آنفلوآنزا در نهاوند نداشتیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: مورد حادی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در نهاوند مشاهده نشده است.

مؤمنعلی دارابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با توجه به شیوع آنفلوآنزا برای مقابله با آن در سطح شهرستان اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم، افزود: جلسات مختلفی را با پزشکان و کادردرمانی بیمارستان‌ها، آموزش و پرورش و مهدهای کودک برگزار کردیم و توصیه ها و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع بهداشتی تحت کنترل است، یادآور شد: با توجه به اینکه این بیماری واگیردار بوده و مراکز آموزشی می‌توانند یکی از محل‌های انتقال آن به افراد باشند، جلسه آموزشی با مدیران مدارس برگزار شد و از آنها درخواست کردیم در صورت مشاهده مواردی از بیماری با استراحت کردن دانش‌آموزان در منزل موافقت کنند.

دارابی توصیه هایی برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزای فصلی داشت و اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و بیماری های حاد تنفسی باید از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای آنفلوآنزا و بیماری حاد تنفسی خودداری کرد.

وی به پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه به وسیله دستمال یا قسمت بالای آستین و شستشوی صحیح و مکرر دست ها با آب و صابون اشاره کرد و یادآور شد: هنگام بیماری باید از دست زدن به چشم ها و بینی، حضور در اماکن عمومی و رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا