قهرمانی صحرانوردان همدان ثمره تمرین در کوهستان بود


قهرمانی صحرانوردان همدان ثمره تمرین در کوهستان بود

همدان-ایرنا- دبیر هیات دوومیدانی همدان گفت: قهرمانی دونده‌های جوان این استان در مسابقات صحرانوردی کشور ثمره ماه‎ها تمرین مستمر در کوهستان و کوه پایه‌ها بود.

مسعود بنوان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابت های دو صحرانوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور روز گذشته با شرکت ۱۴۰ دونده از ۲۲ استان به میزبانی شهر قزوین برگزار شد و تیم همدان در رده جوانان بر سکوی قهرمانی ایستاد و در رده نوجوانان نایب قهرمان شد.

وی با تمجید از عملکرد دونده های همدانی گفت: خوشحالیم که ماه ها تمرین دونده های همدانی در کوهپایه ها به ویژه منطقه حیدره با کسب مدال همراه شد و توانستیم با تمرین های منظم و تلاش کادر مربیان به نتیجه لازم دست یابیم.

بنوان تاثیر آماده سازی دونده ها در ارتفاع را بسیار موثر دانست و گفت: برای بالا بردن سطح سختی تمرین آماده سازی دونده های صاحب نام و ملی پوش همدانی ارتفاع کوهپایه ها را انتخاب کردیم که بسیار تاثیرگذار بود.

این مربی دوومیدانی ، تمرین در پیست های خاکی را بسیار موثر دانست و گفت: تمرین در پیست های خاکی به توان و قدرت دونده کمک می کند و آنها راحت تر در پیست تارتان مسابقه می‌دهند.

وی افزود: از ماه ها قبل با برگزاری تمرین ها در کوهستان ، اطمینان داشتیم که به موفقیت لازم دست خواهیم یافت و اکنون عنوان های شایسته ملی را در دوصحرانوردی کسب کردیم.

دوندگان صحرانورد همدانی در مسابقات قهرمانی کشور ، مسیر ۶ و ۸ کیلومتر از ورزشگاه سردار آزادگان تا روستای اسماعیل آباد قزوین را روز گذشته پیمودند و در پایان و در رده جوانان با منفی ۳۶ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستادند و در رده نوجوانان با منفی ۴۶ امتیاز نایب قهرمان شدند.

نفرات برتر این دوره از مسابقات به عضویت تیم ملی صحرانوردی نوجوانان و جوانان کشور در آمدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان