رسانه‌ها، چراغ نمایشگاه مطبوعات را روشن نگه داشته‌اند


رسانه‌ها، چراغ نمایشگاه مطبوعات را روشن نگه داشته‌اند

زنجان - ایرنا - رییس خانه مطبوعات استان زنجان گفت: رسانه‌ها، اجازه نمی‌دهند چراغ نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان، خاموش شود.

یوسف ناصر، جمعه شب در پنجمین روز از نمایشگاه کتاب و مطبوعات که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان برپا است با حضور در غرفه ایرنا مرکز زنجان افزود: خانه مطبوعات به رغم وجود مشکلات مالی، چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را برگزار می‌کند و از اصحاب رسانه، انتظار دارد با شرکت خود، چراغ نمایشگاه را روشن نگه دارند.

وی اظهار داشت: برای شرکت در این دوره از نمایشگاه، ۲۶ رسانه اعلام آمادگی کردند اما ۲ رسانه بنا به دلایلی حضور نیافتند و با توجه به کم بودن تعداد غرفه‌ها، برخی رسانه‌ها بطور مشترک در یک غرفه، قرار گرفته‌اند.

ناصر با بیان اینکه این دومین نمایشگاه مطبوعات زنجان است که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، افزود: زنجان نخستین استان است که توانست نمایشگاه مطبوعات را با رایزنی‌های خانه مطبوعات و با موافقت وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار نمایشگاه کتاب برگزار کند.

وی، تصریح کرد: استقبال علاقه‌مندان به رسانه نیز خوب و رضایتبخش است و انتظار می رود دولت از رسانه‌ها حمایت مالی کند تا بحران گرانی کاغذ و زینک را پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی یا باید رسانه‌ها تعطیل شوند و یا اینکه بایستند و از این بحران عبور کنند، اظهار داشت: آنهایی که در این دوره از نمایشگاه با وجود مشکلات موجود بر سر راه خود، شرکت کرده‌اند سعی دارند چراغ مطبوعات خاموش نشود که این جای تقدیر و تحسین دارد. ‌

رییس خانه مطبوعات با تاکید براینکه کار و تلاش در حوزه فرهنگ و هنر، نیازمند عشق، علاقه و انگیزه وافر است وگرنه پول و شهرتی در این عرصه نیست، افزود: رسانه ها، پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان است اما فضای مجازی که زیاد قابل اعتماد نیز نیست باعث شده است تا مردم مقداری از دنیای مطبوعات دور شوند.

ناصر از خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه ریشه‌دار یاد کرد و افزود: دیده نشده است این رسانه مورد وثوق، خبری را منتشر و سپس آن خبر را تکذیب کند.

وی با بیان اینکه رقابت در فضای رسانه‌ای بیشتر است اما در فضای مجازی رقابتی وجود ندارد و نمی شود به این فضا اطمینان کرد، اظهار داشت: مردم دوست دارند اخبار را از منابع موثق کسب کنند و به خوبی درک می کنند که خبرهای فضای مجازی قابل اعتماد نیست.

ناصر، تعداد رسانه‌های دارای مجوز این استان را ۹۰ فقره دانست و افزود: این رسانه‌ها شامل پنج روزنامه، ۲۲ هفته‌نامه، ۱۲ دوهفته‌نامه، ۱۳ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۱۰ فصلنامه، چهار دوفصلنامه، ۱۷ پایگاه خبری، پنج فصلنامه برخط (آنلاین) و یک دوفصلنامه برخط (آنلاین)، است که در زمان حاضر از این تعداد قریب ۴۰ رسانه فعال است.

دهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، استان زنجان از دوشنبه /۱۱ آذر ماه/ در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی کاسپین زنجان برپا شده است و امروز /شنبه ۱۶ آذر ماه/ به کار خود پایان خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید