کشور متعلق به مردم است


کشور متعلق به مردم است

استاندار سابق تهران گفت: کشور متعلق به مردم ماست و مردم باید در تصمیم سازی‌ها نقش اول را داشته باشند.

کشور متعلق به مردم استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقیمی استاندار سابق تهران که برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در فرمانداری تهران حضور یافت، در جمع خبرنگاران گفت: باید به جایگاه مجلس توجه کنیم و همانطور که امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است.

او افزود: در مجلس، نمایندگان منتخب مردم دو مسئولیت اصلی دارند که باید به انجام برسانند؛ یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است.

مقیمی با اشاره به دیگر وظایف نمایندگان مجلس، تصریح کرد: همچنین در انتخاب وزرا هم نقش دارند و در دیگر مسئولیت‌هایی که دارند، اهمیت این نهاد را مشخص می‌کند و اگر کسی توفیق پیدا کرد که به عنوان نماینده مردم به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند جایگاهی بسیار رفیع برای خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران و حل مسائلی که مردم با آن دست به گریبان اند، است.

استاندار سابق تهران ادامه داد: مجلس معمولا باید به مسائل اصلی و مشکلاتی که مردم، به خصوص در شرایطی که دشمنان جنگ اقتصادی را علیه ما پیش می‌برند، بیشتر تلاش کند و به طرح‌ها و لوایحی اولویت دهد که به حل مسائل اقتصادی کشور کمک کند، از طرف دیگر در مشکلات اجتماعی و آسیب‌هایی که در حال حاضر وجود دارد نیاز هست که مجلس در این رابطه هم فعالتر باشد و هم نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

او درباره مجلس دهم اظهار کرد: اگر مجلس دهم بخش نظارتی اش قوی‌تر می‌شد هم به دولت کمک می‌کرد و دولت را هم در راستای خدمت بیشتر فعالتر می‌کرد.

مقیمی اضافه کرد: معتقدم برای نظارت بیشتر در عملکردها، مجلس خیلی بیشتر ظرفیت دارد و اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند کشور و مردم از آن بهره مند می‌شوند.

استاندار سابق تهران در پایان اظهار کرد: امیدوارم مجموعه دولت بتواند با مردم صحبت کنند و متقابلا نخبگان جامعه و کسانی که موثر هستند هم با دولت صحبت کنند؛ کشور متعلق به مردم ماست و مردم باید در تصمیم سازی‌ها نقش اول را داشته باشند، مجلس منتخب مردم هرچه پشتوانه قوی تری داشته باشد می‌تواند کار‌های بهتری انجام دهد و تصمیم‌های بهتری بگیرد؛ مجلس قوی نیاز به پشتوانه مردمی دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در