استارتاپ «سایه»، زیرساختی استارتاپی برای تعامل خیریه‌ها


استارتاپ «سایه» برای شناسایی و کمک به رفع محرومیت، با هدف اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان طراحی شده است.

استارتاپ «سایه»، زیرساختی استارتاپی برای تعامل خیریه‌هابه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از قرارگاه جهادی که با حضور جوانان خلاق و کارآفرین در زمینه محرومیت زدایی و کمک به رونق اقتصاد روستایی فعالیت می‌کند، بازدید کرد.

استارتاپ «سایه»، زیرساختی استارتاپی برای شبکه سازی و تعامل خیریه ها، برای شناسایی و کمک به رفع محرومیت، با هدف اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان طراحی و پیاده سازی شده است.

بر بستر این استارتاپ، ۱۵۰۰ موسسه خیریه کنارهم جمع شدند و با ایجاد شبکه‌ای از اطلاعات محرومین، بیش از ۱۰ هزار نیاز حاشیه نشینان و فقرا را به مدد بیش از ۳۱ هزار خیر مردمی در این زیست بوم تامین کردند.

"روستاپ" دیگر پلتفرم استارتاپی است که ظرفیتی را برای فروش محصولات و دستاورد‌هایی که توسط روستاییان تولید می‌شوند فعال است. این استارتاپ، بر یک بستر فروش دیجیتال برای این محصولات در سطح داخلی و بین المللی بازارسازی می‌کند.

در این استارتاپ کالا‌هایی با فساد دیرتر و دارای ظرفیت بالقوه فروش انبوه، به فروش می‌رسد و به طور متوسط در هفته ۵۰ تن فروش دارد.

یک شبکه تجاری ظرفیتی ایجاد کرده است که این محصولات را به بازار‌های بین المللی عرضه کند. این پلتفرم سنجش بازار، با کمک به رساندن محصولات به استاندارد‌های عرضه و تولید و ایجاد تعامل با بازار‌های بین المللی زمینه ورود محصولات روستایی به این بازار‌ها را فراهم می‌کند.

ایجاد شبکه حمل و نقل بار با ایجاد استارتاپ "بردبار" نیز شبکه‌ای است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی روند حمل و نقل را تسهیل می‌کند.

مجتمع خیریه امام رضا (ع)، نخستین گروه جهادی محرومیت زدایی که با استفاده از ظرفیت استارتاپی و شتابدهنده‌ها برای کمک به آبادانی کشور فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس